Демон краси. Прем’єра «Портрета Доріана Грея» в «Сузір’ї» стала викликом, який актуалізує проблеми часів війни
Прем’єра вистави «Портрет Доріана Грея» в театрі «Сузір’я» — безперечно, подія нинішнього театрального сезону. >>
Під чорний костюмний піджак — блідо–блакитна сорочка у «вицвілих» трояндочках, пальці в масивних перстенях, навкруг шиї — жовтий жмаканий шарф. Цей літній чоловік вельми вирізнявся з шеренги десятка спікерів, які минулої п’ятниці презентували майбутнiй український бієнале, видно було — це людина винятково мистецька. Девід Стюарт Елліотт, куратор того, що наразі має тільки назву — «Арсенале–2012», дату проведення — з 17 травня, та місце — 20 тисяч квадратних метрів порожнього виставкового центру «Мистецький арсенал». Девіда Елліотта, британського історика культури та письменника, називають впливовим у світі куратором подібних грандіозних атракцій (він «робив» 17–й бієнале в Сіднеї, є почесним головою лондонського музею Triangle Arts Network), а ще — інтегратором, який представляє світові раніш не знане незахідне мистецтво. Саме з огляду на маловідомість сучасного арту країни вирішено було зменшити ризики й провести бієнале в рік Євро —відвідувачі будуть у будь–якому разі, і буде їх багато.
Наталя Заболотна, гендиректор «Мистецького арсеналу», вірить, що перший національний бієнале «буде проривом України на велику мистецьку арену світу», а запрошені до участі вітчизняні художники «через бієнале отримають квиток у вічність». Утім поки що ні пані Заболотна, ні генеральний конструктор «Арсенале–2012», ні куратор спецпроектів Олександр Соловйов не можуть сказати, хто, за яким принципом та в яких жанрах обиратиме учасників найамбітнішої в країні виставки, а відповідно, від кого з «утримувачів вічності» залежить, матиме художник туди квиток чи залишиться безбілетником. «Важливо, щоб рівень місцевих художників відповідав міжнародному, — обмовився головний куратор. — А також щоб роботи відповідали ідеї, виставковому простору». А ідея така: «Найкращий час, найгірший час. Відродження та апокаліпсис у сучасному мистецтві». «Щоб нарешті почалося в житті людини щось хороше, треба дочекатися, поки вона переживе найгірше», — доступно пояснює густо–чорні барви Девід Елліотт.
Отже, поки що «Арсенале–2012» не має, окрім задуму, двох головних «китів» — грошей та контенту. Ми стоїмо на початку шляху, резюмує Наталя Заболотна, невдовзі за сприяння влади буде створено оргкомітет бієнале і почнеться серйозний пошук спонсорів. Сьогодні у майбутнього національного бієнале жертводавець один, причому іноземний, — компанія JTI. Утім гендиректор «Мистецького арсеналу» виглядає як людина, котра знає, що гроші знайдуться, і багато. «Мріяти треба обережно» — ця фраза пані Заболотної гідна стати менеджерським афоризмом, приростити крила і випурхнути в люди. Нинішня мрія важить 4—5 мільйонів доларів. Принаймні очільниця «Арсеналу» орієнтується на таку вартість московського бієнале — «мобілізуємо всі ресурси», адже «дуже хочеться виглядати на рівні».
Прем’єра вистави «Портрет Доріана Грея» в театрі «Сузір’я» — безперечно, подія нинішнього театрального сезону. >>
Про великий Різдвяний збір українськомовної літератури оголосила соціальна ініціатива «Будинок української книги» (БУК), покликана допомогти зібрати книги для публічних бібліотек в селищах та селах. >>
Український співак Степан Гіга помер у віці 66-ти років: артист у листопаді переніс операцію, тоді представники Гіги писали, що він перебуває у стабільному стані, однак потребує реабілітації. >>
У чеському місті Брно в артхаусному кінотеатрі Kino Art із 2-го по 7 грудня тривали Дні українського кіно. >>
Через знайомі зі школи сюжет і слова, музику і тілесну пластику в Києві виставою «Енеїда» показали шлях до внутрішнього зцілення і самовираження через мистецтво театру чинні військовослужбовці та ветерани російсько-української війни з ампутаціями та важкими ураженнями. >>
Музей історії міста Києва спільно з Інститутом Леонтовича презентували виставковий проєкт «Різдвяний політ «Щедрика». >>