Сталося це вчора вранці. Вантажне судно, яке нібито належить Україні, прямувало до Єгипту через протоку Босфор. Але коли митники у Стамбулі почали оглядати вантаж, вони звернули увагу на порушення у маркуванні двох контейнерів — не була вказана країна призначення вантажу, — повідомляють РІА «Новості». Це, звісно, викликало неабиякий інтерес турецьких митників. За інформацією «ІТАР-ТАСС», у контейнерах знаходилися гранатомети, боєголовки, артилерійські снаряди, автоматична стрілецька зброя і велика кількість боєприпасів.
Турецьке телебачення навіть передало версію, що ця партія зброї призначалася для організації терактів під час саміту НАТО в Стамбулі, наміченого на кінець червня. Цікаве припущення, особливо з огляду на те, що в саміті повинен взяти участь Леонід Кучма, а головною темою для обговорень Альянсу є саме боротьба з тероризмом...
Прибулий у зв'язку з інцидентом до Стамбула держміністр Туреччини Кюршат Тюзмен відзначив, що митниця і поліція провели успішну операцію, і повідомив про порушення кримiнальної справи щодо факту небезпечної знахідки.
Як передають турецькі ЗМІ, капітан судна заперечує свою причетність до перевезення зброї і стверджує, що контейнери були перевантажені на борт його корабля з іншого судна і він нічого не знав про те, що в них знаходиться.
Водночас інформація про приналежність судна Україні виявилася дещо суперечливою. Так, більшість вітчизняних інформагенцій, посилаючись на турецькі ЗМІ, зокрема газету «Хюррієт», передають, що над судном майорів синьо-жовтий прапор України. А ось кувейтське інформагентство КУНА, посилаючись на турецьке телебачення, повідомляє, що судно йшло з України, але, швидше за все, під португальським прапором.
Речник МЗС Маркіян Лубківський повідомив «УМ», що ніякого скандалу немає. І уточнив: судно не заарештоване, а затримане. І про зброю на його борту не йдеться. Хоча вантаж і має українське походження, судно йшло під мальтійським прапором. А всі документи були оформлені як слід, що підтверджує і посол Єгипту в Анкарі. Проблема у невідповідності маркування контейнерів. Українські консули були присутні на місці інциденту від початку і при них контейнери не відкривали. Процедура перевірки займе близько двох днів. На борту судна перебуває 6 українців, до яких претензій немає.