На такі жорсткі заходи підприємство вдається у крайніх випадках, коли боржники не реагують на жодні попередження. А спочатку їх попереджають у щомісячних платіжках — «якщо не сплатите борги, у квартирі відключать водовідведення». Про борги нагадують і контролери абонентського відділу, які щоденно працюють на дільницях.
«Зараз у нас близько 5% злісних боржників, — розповідає «УМ» Валерій Власюк, начальник абонвідділу КП «Черкасиводоканал». — Але боржник може укласти договір на поетапну сплату боргів, які, до речі, часто накопичуються роками. Головне, щоб споживач прагнув знайти вихід із ситуації і реагував на наші попередження».
Попередження не голослівні — підприємство вдається до блокування каналізації у злісних боржників. Для цього не треба заходити у квартиру, — всі роботи виконують через внутрішньобудинкові мережі. Часто справа доходить до суду. Так, протягом 2011 року юридична служба підприємства подала до суду 482 позови до боржників, які загалом заборгували за воду 730 тисяч гривень. Майже 93 тисячі гривень боргів уже погасили. А за минулий рік таким чином було стягнено боргів майже на мільйон гривень.
«99% таких справ вирішуються на нашу користь, — зауважує Тетяна Кузьменко, юрисконсульт КП «Черкасиводоканал». — За рішенням суду державна виконавча служба арештовує майно боржника. Щоб повернути свою техніку та предмети побуту, споживач має протягом 10 днів погасити борг. В іншому випадку це майно буде реалізоване».
За словами директора Черкаського водоканалу Сергія Овчаренка, блокуючі пристрої на каналізацію, позови до судів є вимушеними заходами, оскільки підприємство для надання якісної послуги має отримувати реальні кошти за спожиту воду.