Ризик — благородна справа?

14.07.2011
Ризик — благородна справа?

Для триразового переможця «Тур де Франс» іспанця Альберто Контадора цьогорічна гонка не склалася від самого початку. (Фото Рейтер.)

Аналізуючи перебіг 98–ї гонки «Тур де Франс», мимоволі пригадуєш крилатий вислів мультиплікаційного капітана Врунгеля. «Як ви яхту назвете, так вона і попливе», — промовляв колоритний персонаж, відправляючи в плавання судно з промовистою назвою «Бєда» (за задумом — «Побєда»). На жаль, подібна історія трапилася у Франції із найпрестижнішою велобагатоденкою. Усе, що там зараз відбувається, — не фантазії кінорежисера, які втілюють у життя каскадери, а живе, безжалісне «реаліті–шоу».

 

Справжнє лихо

Стартувавши кількома грандіозними завалами за участю фаворитів, Альберта Контадора та Енді Шлека, «Велика петля» і надалі дарувала любителям велоспорту жахливі аварії за участю провідних гонщиків. Позаду у велопрофі — практично половина дистанції, а на десяти рівнинних і не надто складних ділянках уже «полягли» 20 спортсменів, серед яких багато грандів. Британець Бредлі Уїггінс зламав ключицю, казах Володимир Винокуров зійшов з дистанції після «зустрічі» з деревом, зламавши кістку в стегні. Крістоферу Корнеру зі США завадили продовжити гонку струс мозку і перелом носа, а бельгійцеві Тому Боонену — нестерпні болі в спині, які з’явилися після чергового завалу.

Кажуть, хто не ризикує, той не п’є шампанського. Справді, боротися на французьких шосе є за що. За інформацією офіційного сайту гонки, банківський рахунок тріумфатора «Туру» поповниться 450 тисячами євро, тоді як переможець кожного етапу отримує 8 тисяч.

«Ажіотаж на «Тур де Франс» завжди великий. Мені здається, що на нинішній гонці, як ніколи, гонщиків переповнює бажання показати результат. «Велика петля», на відміну від «Джиро» та «Вуельти», має одну особливість: тут значно частіше «відриви» доїжджають до фінішу», — ділиться з «УМ» своїми думками колишній гонщик, а нині — менеджер спортивного клубу «ІСД» Кирило Поспєєв. — А щодо рівня безпеки й організації, то нинішня гонка особливо не відрізняється від попередніх. Ну хіба що інцидент з автомобілем, який збив гонщиків, виходить за межі розумного. Хоча й раніше бувало, що мотоциклісти підрізали велосипедистів, в’їжджали в глядачів».

Слід зазначити, що історія з автомобілем телевізійників — справжня бомба, від якої волосся стає сторч. «Шкода» із працівниками французького телеканалу завдала бокового удару по Хуану–Антоніо Флечі. Той за інерцією врізався у напарника по відриву Джонні Хугерланда, котрого, у свою чергу, викинуло на огорожу з колючого дроту. Видовище не для осіб зі слабкими нервами. «Так, я бачив те авто, але я не очікував, що таке може статися. Такого ніколи не було на «Турі», як я міг думати про щось подібне?» — обурювався Флеч поведінкою водія.

Три мінус один

Поменшало на «Великій петлі» і українців. «Хоча Ярослав Попович і потрапляв кілька разів у завали, однак причина його сходження з дистанції — недуга. У нього кілька днів була температура, і командний лікар зрештою заборонив йому виходити на старт 10–го етапу», — пояснює Кирило Поспєєв.

Тож на штурм французьких гір підуть лише двоє наших співвітчизників — Андрій Гривко з «Астани» та Денис Костюк iз «Лямпре–ІСД».

Зазначимо, що Денис вперше їде «Тур де Франс» і, за словами пана Поспєєва, готовий заявити про себе вже зараз. «У четвер, коли почнуться гірські етапи, сценарій гонки зміниться. Бої спринтерів відійдуть на другий план, йтиме боротьба за жовту майку. Думаю, що саме тоді ми й почуємо про Дениса. Його бажання засвітитися у відриві нікуди не зникло», — розповідає менеджер спортивного клубу «ІСД».

Хоча Денисове завдання насамперед — це командний успіх. «На рівнинних етапах головне завдання велогонщиків «Лямпре–ІСД» — допомога спринтеру Петаккі, а в горах їхня підтримка знадобиться вже Дам’яно Кунего, який бореться за перемогу в загальному заліку», — так Кирило Поспєєв розповів про стратегію команди «Лямпре–ІСД». Її можна вважати частково українською, адже з минулого року цю «стайню» спонсорує корпорація «Індустріальний союз Донбасу».

 

ТАБЛО

«Тур де Франс». 10–й етап (158 км).

1. Грейпель (Німеччина, «Омега–Лотто») — 3:31.21... 131. Гривко («Астана») — +5,59... 167. Костюк (обидва — Україна, «Лямпре–ІСД») — +7,00...

Загальний залік. 1. Феклер (Франція, «Європкар») — 42:06.32. 2. Санчес (Іспанія, «Рабобанк») — +1,49. 3. Еванс (Австралія, «БМС–рейсинг») — +2,26... 154. Гривко — +1:01.21... 158. Костюк — +1:02.15...