Учителi Львiвщини не вперше висловлюють свою стурбованiсть станом справ в освiтi. Усiм вiдома iстина, що погана та влада, яка не дбає про розвиток культури та освiти. Лише той, хто думає про майбутнє своєї держави, хто спроможний зазирнути на столiття вперед, найперше по–справжньому подбає про належну освiту молодого поколiння. На жаль, наша влада дбає лише про власну кишеню, про те, як виховати раба, як довести молоду людину до повної деградацiї...
Уже давно закорiнилося в практицi таке ганебне явище, коли для пiдготовки учнiв до iспитiв (державної атестацiї) обов’язково видають тисячi книжок iз тими ж диктантами та переказами, якi школярi писатимуть на iспитах, а з iнших предметiв — iз розв’язками задач та готовими вiдповiдями. Такi ж «допомiжнi» матерiали з вiдповiдями справдi вже виданi вiд п’ятого до одинадцятого класу. А щоб школяр не вiдчував незручностей, ще й кишеньковi шпаргалки видають. Це очевидна, на наш погляд, умисна шкода, яка веде до тупого списування, до того, що учнiв не привчатимуть мислити, самостiйно шукати матерiали...
Словесники стурбованi тим, що знову ведеться наступ на саму українськiсть освiти. Укотре вихолощено програму з української лiтератури на 2011—2012 рiк. Хочемо знати, на якiй пiдставi знято твори Василя Барки та Уласа Самчука. Нашi «шановнi академiки» твори Осипа Турянського та Богдана–Ігоря Антонича ввели пiд рубрикою «Українська лiтература поза межами України», хоч цi письменники жили й похованi у Львовi.
Є ще низка iнших проблем. Для нас очевидно, що мiнiстр освiти спить i бачить, що зовнiшнє оцiнювання теж нарештi знято, а натомiсть введено iспит у вузи. Кажуть, що вже iснує така домовленiсть iз ректорами, якi пiдтримують Табачника. Тож абiтурiєнтiв буде звiльнено вiд писання творiв–роздумiв, а їх писати важко, бо треба мислити й опиратися на набутi знання, а надалi не треба буде нiчого вивчати й читати, ну й, нарештi, «свої» ректори щороку за пiдсумками вступної кампанiї доставлятимуть пожертву мiнiстру, не забувши й про себе.
До речi, мiнiстр освiти вже вiдновив корупцiю у школах, вимагаючи додавати бал атестата до результатiв зовнiшнього оцiнювання. Таке не практикується нiде у свiтi.
Педагоги просять Президента дослухатися до зауваження вчителiв, не дозволити мiнiстровi освiти доруйнувати єдине, що було зроблене по–європейському, — зовнiшнє оцiнювання знань учнiв. Сподiваємося, що наступний рiк принесе справжнi змiни в освiтi, й Україна нарештi звiльниться вiд послуг реформатора–українофоба.
О. Стефак, С. Пантелейчук, Л. Дубас, Г. Москва, Р. Дергач
(всього 83 пiдписи).