Головна стаття порушень у бюджетній сфері регіонів — зайве фінансування правоохоронних органів та органів влади. Такого висновку дійшли у Головному контрольно-ревізійному управлінні України в результаті перевірок місцевих бюджетів. «Мета прихованого фінансування — бажання сподобатись на виборних посадах», — зазначив перший заступник голови ГоловКРУ України Ігор Стефанюк. Так, із багатьох бюджетів усіх рівнів, від сільських до обласних (КРУ підзвітні майже 700 місцевих бюджетів, у формуванні яких бере участь Міністерство фінансів), надходить фінансування до установ, які утримуються за рахунок коштів державного бюджету, насамперед міліція, пожежники та інші. Отже, виходить, що такі установи мають фактично подвійне фінансування, тим часом як різні соціальні програми недоотримають фiнансiв рівно на суму зайвої підтримки. «Один мільйон дати на МВС — на один мільйон недоотримає фiнансiв соціальна сфера», — уточнив Ігор Стефанюк.
Водночас якщо в місцевому бюджеті можна залишити, наприклад, без харчування стаціонар лікарні, деякі видатки, скажімо опалення дитячого садка, залишити поза увагою не можна. Таким чином, відзначає начальник управління контролю у сфері державної виконавчої влади та оборони КРУ Людмила Гуцалюк, виникає кредиторська заборгованість місцевого бюджету, тобто дефіцит, який важко перекрити.
Інше, не менш важливе порушення, на думку ревізорів, — надання недоцільних пільг зі сплати податків та зборів. Наприклад, за словами Людмили Гуцалюк, нерідко пільги зі сплати податків надаються прибутковим підприємствам або ж залишаються у місцевому бюджеті кошти, які мають бути передані до державного бюджету. По всіх підзвітних місцевих бюджетах за минулий рік таких порушень нараховувалось на загальну суму в десять мільйонів гривень. А в сільських бюджетів інша біда — орендна плата за землю, яку або стягують у значно меншому від належного розмірі, або ж узагалі не стягують упродовж кількох років. Наприклад, в одному із сіл Рівненщини ревізори виявили заборгованість у 182 тисячі гривень (тоді як сільський бюджет на рік коливається від десяти тисяч гривень до півтора мільйона в залежності від розміру та заможності села).
Одне з найчастіших порушень, за інформацією КРУ, — відсутність контролю за обліком та поверненням до місцевих бюджетів позичок, наданих за їх рахунок у попередні роки, а також за надходженням відсотків за користування бюджетними коштами. Звичайно, причина цьому — зовсім не прорахунки бухгалтера, а цілеспрямоване розкрадання на всіх рівнях. Так, стверджують державні ревізори, чим більший бюджет — тим більше грошей іде на вітер, тобто найбільше порушень щодо виконання бюджетів зафіксовано на рівні областей, менше — на районному, і зовсім мало — на сільському рівнях.
За статистикою, загалом минулого року незаконних, нецільових витрат, нестачі коштів і матеріальних цінностей ревізори виявили на суму 43 мільйони гривень, а втрат від недоотримання доходів — майже на 14 мільйонів.