На українському «возі» — у Європу

16.06.2011

До ювілейного Дня Незалежності працівники розквартированого в Кременчуці Крюківського вагонобудівного заводу запланували зібрати два перші українські пасажирські вагони підвищеної комфортності, що мають європейські стандарти габаритів RIC і призначені для міжнародних перевезень. Зараз на підприємстві тривають роботи над внутрішньою «начинкою» тих «хатинок на колесах». Водночас тут уже зібрали два комплекти візків (тобто платформ із колесами, на які ставлять саме «тіло» кожної такої «хатинки») для згаданих вагонів. Ці візки різняться між собою розмірами й особливостями конструкцій, бо ж їм доведеться «бігати» як по колишніх «радянських» коліях шириною 1520 міліметрів, так і по вужчих, європейських (1435 мм). Оскільки такі колії та полотно під ними розраховані ще й на різну швидкість руху, то, згідно з технічним завданням, нові візки й вагони пристосовані для долання укомплектованих ними потягами до 160 кілометрів за годину «рідними» українськими дорогами та до 200 — європейськими.

Задля цього «євровізок» обладнаний третім гальмівним диском і додатковим магнітнорейковим гальмом. А для швидкої заміни візків у конструкції вагона передбачений механізм мультизчеплення. Саме він забезпечує автоматичне з’єднання–роз’єднання магістральних систем візків і вагонів при піднятті й опусканні останніх. Цей пристрій виробництва однієї з німецьких фірм дозволить суттєво скоротити час вимушеного простою на прикордонних переходах. Як повідомили власкору «УМ» у прес–службі підприємства, на ширшій колії вагони та візки кременчуцьких вагонобудівників випробовуватимуть в Україні, вужчу надасть для таких випробовувань сусідня Польща. До речі, 24 серпня цього року працівники Крюківського вагонобудівного заводу відзначатимуть ще один ювілей. Згідно з офіційними святцями, саме в цей день 10 років тому на їхньому підприємстві «народилися» перший український пасажирський вагон і, власне, нова галузь вітчизняного вагонобудування.