ТРАНСПОРТ

28.05.2004

За подорожчання заплатить пасажир і споживач

      Львівські автоперевізники пропонують підняти ціну на проїзд у маршрутних таксі до 1,5 грн. Президент асоціації перевізників Львова Роман Лобода вважає, що іншого виходу з ситуації, коли пальне подорожчало більш ніж на 50 відсотків, немає. Зрештою, вже упродовж кількох років вартість проїзду у маршрутних таксі залишається незмінною — 80 коп. Тому вже наступного тижня перевізники планують підняти ціну за проїзд до однієї гривні. На 20-25 відсотків підняли вартість своїх послуг автоперевізники, які займаються вантажними перевезеннями і таксисти.

      У свою чергу міська влада запевняє, що регулюватиме ціни за послуги перевізників і не бачить потреби у збільшенні плати за проїзд. Водночас уже подорожчали на п'яту частину продукти на ринках. Паралельно ще раз зросли ціни на пальне у Львові. Буквально 26 травня увечері вартість пального на автозаправках «Авіасу» на  бензин А-95 зросла  ще на 50 коп.  і тепер коштує 3,50 грн. Таку ж ціну зафіксував наш кореспондент і на заправках фірми «ОККО». Це при тому, що А-95 у Києві коштує 3.30 грн.

      Очевидно, львівські автозаправки вже уявили себе у Європі і прагнуть якнайшвидше, 50-копійчаними кроками, дістатися до європейських цін. У сусідній Польщі, для прикладу, літр 95-го коштує долар. Так що нашим водіям поляки, які вже у Євросоюзі, ще можуть позаздрити. Зрештою, при польських зарплатах і за пальне можна платити дорожче.                          

 

«Рогатий» страйк

      Позавчора в Черкасах на лінію не вийшов ні один із 70 тролейбусів, i марно чекали цей транспорт найбідніші черкащани, котрі за 30 копійок мали змогу дістатися до поліклінік, лікарень чи на ринок. Так у місті розпочався безстроковий страйк працівників тролейбусного парку. Він став другим етапом протесту, який тролейбусники проводили кілька місяців тому, так само протестуючи проти невиплати зарплати. А сума ця сягнула вже більше 3 мільйонів гривень. Ще 800 тисяч тролейбусний парк заборгував Пенсійному фонду.

      Тоді міському голові Черкас Анатолію Волошину і страйккому вдалося знайти порозуміння і, втішені обіцянками швидкого погашення заборгованості вже у травні, працівники комунального транспортного підприємства приступили до роботи. Тепер вони кажуть, що обіцянки залишилися цяцянками. Нині людям немає за що жити, тому вони клянуться, що стоятимуть до останнього. Міський голова Черкас Анатолій Волошин, у свою чергу, заявляє, що місто не отримало обіцяної субвенції з Києва, яку й мали направити на погашення боргів тролейбусникам. І нічого не залишається, як їхати кланятися у столицю.

      Тим часом про необхідність підняття цін на квитки, у зв'язку iз зростанням ціни пального, заявили автоперевізники. Такого повороту подій не виключає і влада. Й тоді черкащанам, особливо найбільш незахищеним його верствам, хоч на соняшнику їдь.

 

Цiни по-столичному

      Користуючись ситуацією з підвищенням цін на бензин, майже 150 працівників Київського метрополітену і комунального об'єднання «Київпастранс» у четвер знову вимагали підвищити ціни на проїзд у міському транспорті. Пікетники під міськдержадміністрацією тримали гасла «Депутати Київради! Збережіть метро для киян!», «Ціни на пальне зупинять громадський транспорт», передає «Форум». Перший заступник начальника Київського метрополітену Володимир Федоренко повідомив, що, за даними метрополітену, мінімальна вартість однієї поїздки в метро повинна становити 75 копійок, за місячним проїзним — 60 копійок.

  • Мор людей

    На позавчорашній прес–конференції, як «УМ» вже повідомляла, начальник обласного управління охорони здоров’я Богдан Ониськів зазначив, що від наразі незрозумілої недуги померли семеро людей. Однак уже наступного дня, за неофіційною інформацією з компетентних джерел, стало відомо, що в області сталося щонайменше десять летальних випадків. Серед осіб, які померли, — і дві студентки одного з тернопільських вузів. А ще — не менше десятка людей перебувають у лікарнях у важкому стані. >>

  • Штани з протертими колінцями

    «У «темниках» було вказано: обов'язково акцентувати на тому, що Янукович сидів поруч iз Путіним, — розповіла мені приятелька з ТБ. — Він що, тримав Путіна за ....., що на цьому так важливо наголошувати?!». Переглянувши російську пресу, стає зрозумілим, що не Янукович Пітуна, а Путін Януковича, а на додачу ще й Кучму тримав. Російський президент, запрошуючи високих київських гостей у підмосковну резиденцію Ново-Огарьово буцімто на святкування дня народження (келейне святкування і запізніле: день народження минув 7 жовтня, а випити на своє 52-річчя Володимир Володимирович більше нікого з високих гостей не запрошував), уже знав: він заявить про підтримку Москвою спадкоємності влади в Україні. Він не вельми симпатизує Януковичу, але за «підписки» Леоніда Даниловича той став єдиною наразі силою в Україні, яка робить Путіну те, що жінки роблять чоловікам, і задоволений Путін, за відсутності альтернативи і наполегливості люблячих киян, згодився. Ось як описує «новоогарьовський процес» російська газета «Коммерсантъ», якій не пощастило отримати «темника» з київської вулиці Банкової: «Спершу з машини вийшов Кучма. Він вийшов і поцілував Путіна кудись у шию. За ним до російського президента підійшов Віктор Янукович... і старанно зробив те ж саме, силкуючись скопіювати всі рухи душі старшого товариша. Це було непросто, позаяк Янукович значно вищий за Кучму. Але йому вдалося». >>

  • Науково необгрунтоване хуліганство

    Учений зі світовим ім'ям, засновник і президент Міжрегіональної Академії управління персоналом, голова правління Всеукраїнського благодійного фонду «Милосердя» 50-річний Георгій Щокін потрапив до лікарні внаслідок побиття. Як повідомив «УМ» керівник центру громадських зв'язків столичної міліції Дмитро Андрєєв, напад вчинили четверо невідомих, озброєних дерев'яними палицями-кийками. Сталося це позавчора на початку 12-ї години дня. Від нападу пана Щокіна не змогли захистити навіть двоє охоронців, які разом з президентом МАУП потрапили до лікарні. >>

  • От собака!

    Маршрутні таксі стають дедалі небезпечнішим видом транспорту, адже рідко який тиждень нині вони не фігурують у зведеннях Державтоінспекції. Минулий тиждень не став винятком, відзначившись аж двома ДТП за участю маршруток — на Рівненщині та в Криму. >>

  • Економічний Нобель знайшов своїх героїв

    Банк Швеції вчора оголосив прізвища лауреатів Премії з економічних наук ім. Альфреда Нобеля за цей рік. Вона заснована вже після смерті Нобеля, але за своєю значимістю прирівнюється до Нобелівської премії. >>

  • Вранці — вибори, через місяць — результати

    У суботу в Афганістані відбулися перші демократичні президентські вибори. Інтерес до них був надзвичайний. З 10,5 мільйона мешканців країни з правом голосу до виборчих дільниць з'явилися більше 10 мільйонів. І не побоялися при цьому погроз талібів влаштувати терористичні замахи, не побоялися вистоювання у довжелезних чергах, в яких вони гаяли час, вигукуючи: «Демокрасі, демокрасі!». >>