За подорожчання заплатить пасажир і споживач
Львівські автоперевізники пропонують підняти ціну на проїзд у маршрутних таксі до 1,5 грн. Президент асоціації перевізників Львова Роман Лобода вважає, що іншого виходу з ситуації, коли пальне подорожчало більш ніж на 50 відсотків, немає. Зрештою, вже упродовж кількох років вартість проїзду у маршрутних таксі залишається незмінною — 80 коп. Тому вже наступного тижня перевізники планують підняти ціну за проїзд до однієї гривні. На 20-25 відсотків підняли вартість своїх послуг автоперевізники, які займаються вантажними перевезеннями і таксисти.
У свою чергу міська влада запевняє, що регулюватиме ціни за послуги перевізників і не бачить потреби у збільшенні плати за проїзд. Водночас уже подорожчали на п'яту частину продукти на ринках. Паралельно ще раз зросли ціни на пальне у Львові. Буквально 26 травня увечері вартість пального на автозаправках «Авіасу» на бензин А-95 зросла ще на 50 коп. і тепер коштує 3,50 грн. Таку ж ціну зафіксував наш кореспондент і на заправках фірми «ОККО». Це при тому, що А-95 у Києві коштує 3.30 грн.
Очевидно, львівські автозаправки вже уявили себе у Європі і прагнуть якнайшвидше, 50-копійчаними кроками, дістатися до європейських цін. У сусідній Польщі, для прикладу, літр 95-го коштує долар. Так що нашим водіям поляки, які вже у Євросоюзі, ще можуть позаздрити. Зрештою, при польських зарплатах і за пальне можна платити дорожче.
«Рогатий» страйк
Позавчора в Черкасах на лінію не вийшов ні один із 70 тролейбусів, i марно чекали цей транспорт найбідніші черкащани, котрі за 30 копійок мали змогу дістатися до поліклінік, лікарень чи на ринок. Так у місті розпочався безстроковий страйк працівників тролейбусного парку. Він став другим етапом протесту, який тролейбусники проводили кілька місяців тому, так само протестуючи проти невиплати зарплати. А сума ця сягнула вже більше 3 мільйонів гривень. Ще 800 тисяч тролейбусний парк заборгував Пенсійному фонду.
Тоді міському голові Черкас Анатолію Волошину і страйккому вдалося знайти порозуміння і, втішені обіцянками швидкого погашення заборгованості вже у травні, працівники комунального транспортного підприємства приступили до роботи. Тепер вони кажуть, що обіцянки залишилися цяцянками. Нині людям немає за що жити, тому вони клянуться, що стоятимуть до останнього. Міський голова Черкас Анатолій Волошин, у свою чергу, заявляє, що місто не отримало обіцяної субвенції з Києва, яку й мали направити на погашення боргів тролейбусникам. І нічого не залишається, як їхати кланятися у столицю.
Тим часом про необхідність підняття цін на квитки, у зв'язку iз зростанням ціни пального, заявили автоперевізники. Такого повороту подій не виключає і влада. Й тоді черкащанам, особливо найбільш незахищеним його верствам, хоч на соняшнику їдь.
Цiни по-столичному
Користуючись ситуацією з підвищенням цін на бензин, майже 150 працівників Київського метрополітену і комунального об'єднання «Київпастранс» у четвер знову вимагали підвищити ціни на проїзд у міському транспорті. Пікетники під міськдержадміністрацією тримали гасла «Депутати Київради! Збережіть метро для киян!», «Ціни на пальне зупинять громадський транспорт», передає «Форум». Перший заступник начальника Київського метрополітену Володимир Федоренко повідомив, що, за даними метрополітену, мінімальна вартість однієї поїздки в метро повинна становити 75 копійок, за місячним проїзним — 60 копійок.