Віднедавна кожен перший тиждень місяця в алергологічному відділенні Полтавської обласної дитячої клінічної лікарні став «шкільним». І хоча лінійок у цей час тут не шикують і контрольних робіт не влаштовують, саме навчання у створеній на базі відділення астма-школі для подальшої долі її випускників важить набагато більше, ніж найпрестижніший диплом. Адже головне завдання астма-школи — навчити дитину жити з цією хворобою, допомогти «осідлати» її, позбутися комплексу заручника надзвичайно підступної недуги.
Фахівці відділення вважають, що лікар повинен не тільки встановлювати діагноз, виконувати відповідні маніпуляції, призначити медикаменти, а й навчити кожного пацієнта змалку лікуватися, переконати його в необхідності тривалої і безперервної терапії, зруйнувати небезпечні для здоров'я стереотипи у свідомості самих дітей, їхніх батьків і навіть певного кола медиків. Йдеться, зокрема, про вельми поширену і водночас далеко не наукову гіпотезу стосовно «звикання» хворих на ядуху до балончиків, себто дозованих аерозольних інгаляторів, про безсумнівну шкоду інгаляційних кортикостероїдів та невідворотність побічних негативних ефектів гормональної терапії.
Подібні помилкові переконання зовсім не безневинні й, зрештою, вилазять боком тому ж таки хворому. Адже «безпечне» самолікування так званими народними методами і водночас явне запізнення з адекватною фаховою терапією найчастіше спричиняють прогресування недуги і невтішний прогноз стосовно її перебігу. Запобігти цьому, з найніжнішого віку озброїти пацієнта відповідними знаннями для ефективної боротьби з хворобою покликана астма-школа. Крім занять під керівництвом кваліфікованих лікарів, психолога та спеціалістів з лікувальної фізкультури, всіх дітей тут найретельніше обстежують. І, звісно, лікують, образно кажучи, не відходячи від лікарняної «парти».