Формування ЄЕП фінансуватимуть з державного бюджету
Таке рішення ухвалив Кабмін. Згідно з розпорядженням «Про виділення коштів для здійснення заходів з формування Єдиного економічного простору», Міністерство економіки має виділити 2,7 мільйона гривень для здійснення комплексу основних заходів з формування Єдиного економічного простору. Ці видатки будуть здійсненні за рахунок резервного фонду державного бюджету. Міністерство економіки зобов’язане подати до кінця 2004 року Мінфіну і Державному казначейству звіт про використання коштів, виділених згідно з цим розпорядженням.
Наш коментар
Із прийняттям цього розпорядження з’явилось ресурсне забезпечення заходів, визначених керівництвом країни пріоритетними по відношенню до формування зовнішньоекономічної політики України. Зокрема, ідеться про Ялтинське засідання Ради глав держав-учасниць Угоди про формування Єдиного економічного простору, що відбулося 23—24 травня. Проте в розпорядженні не вказується порядок використання виділених коштів, що, відповідно, може створити передумови для їх нецільового використання.
Техогляд доведеться проходити частіше. Але не всім
Пасажирський транспорт, а також спеціалізовані автомобілі для перевезення небезпечних вантажів тепер проходитимуть техогляд не раз на півріччя, а щокварталу. Відповідну постанову 12 травня ухвалив Кабінет Міністрів. Цією постановою також змінюються терміни проведення технічного огляду. Так огляд транспортних засобів проводиться: з 2 січня по 31 липня, для яких встановлений термін один раз на рік або на два роки; з 2 січня по 31 липня і з 1 вересня по 30 листопада, для яких встановлений термін двічі на рік; протягом попереднього кварталу, для яких встановлений термін щокварталу. Цим же документом посилено вимоги до отримання права на управління транспортними засобами. Якщо раніше право на управління транспортними засобами категорії Е (состави транспортних засобів з тягачем, що відноситься до категорії В, С або D, яким водій має право керувати, але які самі не входять в одну із цих категорій або в ці категорії) надавалося водіям, які мають посвідчення категорій B, С або D і безперервний річний стаж роботи на відповідному транспортному засобі, то тепер правила вимагають, щоб водiй мав безперервний трирічний стаж управління відповідним транспортним засобом.
Наш коментар
Таке посилення вимог певною мірою може покращити ситуацію на дорогах, зменшити кiлькiсть випадкiв автотранспортних пригод через незадовiльний технічний стан автомобілів. Ці нововведення збільшать витрати автотранспортних підприємств та автовласників, оскільки проходження технічного огляду згідно з українським законодавством є платним. З іншого боку, треба врегулювати наступні питання: у момент проходження технічного огляду власник автотранспортного засобу має заплатити податок з власників транспортних засобів, а також пройти медичний огляд. Таким чином, неврегульованим питанням залишається: коли саме, в який період має проходити автовласник медичний огляд і здійснювати відповідні платежі? Це може ще більше посилити корупцію в цій сфері.
(За матеріалами Інституту реформ).