Гіперболоїд інженера Шухова

06.04.2011
Гіперболоїд інженера Шухова

Черкаська башта інженера Шухова є унікальною пам’яткою архітектури. (Фото прес–служби «Черкасиводоканалу».)

Гіперболоїдна башта інженера Шухова, котра вже майже сто років височить на території Черкаського водоканалу, зацікавила європейців. Тож тепер її унікальну конструкцію збираються вивчити закордонні дослідники.

Із таким проханням до директора комунального підприємства «Черкасиводоканал», йдеться у повідомленні прес–служби підприємства, звернулися керівник міжнародного наукового проекту — професор Мюнхенського технічного університету Манфред Шуллер та посольство ФРН в Україні. Планується, що група дослідників завітає до Черкас уже в травні–липні цього року і впродовж двох тижнів проводитиме деформаційні заміри та складатиме документацію конструкції башти Шухова. 

Дослідження буде здійснене в рамках німецько–австрійсько–швейцарського проекту «Легкі металоконструкції В. Г. Шухова», що присвячений вивченню творчої спадщини великого російського інженера Володимира Шухова і фінансується фондами цих трьох країн. Участь у проекті беруть також вчені з університетів та інститутів Мюнхена, Цюріха, Москви та Нижнього Новгорода. «Долучитися до подібної міжнародної роботи — велика честь. Ми із задоволенням сприятимемо роботі учасників цього проекту», — каже директор КП «Черкасиводоканал» Сергій Овчаренко.

 

ДОВІДКА «УМ»

Гіперболоїдна башта інженера Шухова, висота якої сягає 34 метрів і з якої чудово видно все місто, побудована в Черкасах у 1914 році. Тоді місто над Дніпром «пило воду» із підземних сведловин і башта під тиском «подавала» цю живильну вологу в будівлі висотою до тридцяти метрів. У грудні 1944–го її зруйнували фашисти, коли відступали з міста. Повністю башту відбудували через чотири роки після завершення війни. Сьогодні це унікальна пам’ятка архітектури. З 1975 року, коли Черкаси перейшли на споживання дніпровської води, від «допомоги» цієї споруди відмовилися. Сьогодні башта «на заслуженому відпочинку» і вважається унікальною пам’яткою архітектури. Таких башт у світі залишилось не більше 20 із більш ніж 200, побудованих свого часу інженером Володимиром Шуховим.