Ціни на пальне, зокрема на бензин, продовжують зростати. Так, на столичних заправках «ТНК» у вихідні літр А-95 коштував уже три гривні, «Лукойл» — 2,90 гривні. На думку екс-Прем'єр-міністра, лідера «Нашої України» Віктора Ющенка, причина такого зростання — недолугі дії теперішнього уряду. «Ситуація на ринку пального вкотре засвідчила, що влада не контролює ринок нафтопродуктів. Лише невеличке потрясіння спричинило обвал цін. Отже, в даній галузі відсутня ефективна державна політика, яка має на меті стримувати і упереджувати подібні ситуації», — сказав він, а також зазначив, що цьогорічна бензинова криза та минулорічна зернова мають спільні корені — відсутність цілеспрямованої цінової політики. «Кабінет Міністрів просто зобов’язаний був унеможливити такі різкі й непомірні стрибки на ринку нафтопродуктів. Однак уряд не зумів вирішити цю проблему, що свідчить про його непрофесійність», — наголосив Віктор Ющенко.
Як раніше писала «УМ», багато експертів пов'язують нафтову кризу на українському ринку з кризою на світовому, проте, якщо співставити динаміку росту цін на ринках світовому та українському, можна відзначити деяку непропорційність цінових коливань: в Україні темпи зростання перевищують світові щонайменше у півтора раза. «І це пояснюється одним: у нас на ринку нафтопродуктів існують монопольні домовленості з декількома найбільшими операторами цього ринку, які мають російське походження», — вважає народний депутат Сергій Терьохін. До речі, стрімке зростання цін на пальне в Україні почалося в травнi, якраз після відвідування Прем'єром російської столиці. Як припускають компетентні джерела, не виключено, що таким чином Віктор Янукович робить чергову піар-акцію, кулуарно домовившись із російськими нафтотрейдерами про «невелике підвищення». Коли ціна сягне «точки кипіння», автомобілісти пересядуть на маршрутки, а громадський транспорт готуватиметься до підвищення цін на проїзд, імовірно, голова уряду урочисто підпише угоду про фіксовану ціну на експорт палива з Росії. Гіпотетично можна піти ще далі, частково відшкодовуючи нафтопереробним заводам (які на 90 відсотків є «філіями» російських) вартість російського ж експортного палива. Таким чином, і сусіди будуть задоволені, і електорату «від баранки» побільшає.