У приміщенні Києво-Могилянської академії є невеличка, від сили на сто місць, обладнана декораціями зала. Іноді в ній студенти з театру Ludus, дають вистави. Крім того, щомісяця Могилянка приймає як не Львівський театр ім. Леся Курбаса, то експериментальні театри «Кассандра», «Амфітріон» чи «Вільний театр». Бувають тут наїздами і популярні фолькові гурти «Древо» та «Божичі». Цього тижня маленька сцена пригріла театр «Голос» із Чернівців. На виставу «Батьківські пороги» за творами Григора Тютюнника публіка прийшла строката. Поруч із поважними викладачами університету сиділи молоді люди, від яких несло щойно викуреною травою, то тут, то там із чийогось плеєра виривався Том Вейтс або Джим Моррісон. Такий контингент найменше очікуєш побачити на виставі провінційного, та ще й фольклорного театру, який привіз навіть не прем'єру. Але вони прийшли, заплатили п'ятнадцять гривень за квиток, дехто навіть десятку за буклет, і напружено чекали. Щось стало зрозумілим уже на перших хвилинах «Батьківських порогів». На сцену, де були розвішані журавлиним ключем рушники, вийшли не шаблонні мальовані дівиці й шароварні козаки, а стильні, по-сучасному одягнені молоді люди з прекрасною пластикою. Вони спілкувалися з залою, лежали в проході між стільцями, фліртували; надзвичайно злагоджено, на різні голоси співали. Це були народні пісні, але вони не сприймалися, як щось застаріле, те, що намагаються нав'язати. Не було штучності, пафосу, безглуздої бравурності. Якщо такі пісні узагалі можна з чимось порівнювати, це схоже на «Піккардійську терцію» і «Древо». Поступово актори один за одним почали з'являтися на сцені в українському вбранні, але це теж відбувалось органічно. Вистава йшла за сюжетом новели Григора Тютюнника «Оддавали Катрю». Від тексту оригіналу режисер Петро Колісник практично не відійшов. І кожен образ був настільки колоритним, що публіка жила його життям. То діда Свирида (засл. артист України Леонід Сидорчук), який від усього комсомольського серця просив, коли буде умирати, у дорогу йому грошей дати. Бо й на тім світі жінка є, що горілку продає. А потім остаточно вирішив, що все-таки не вмре, «доки космонавти ще однієї Землі з людьми не знайдуть». То Мані (Лариса Сидорчук), яка любить тільки на людях цілуватись із власним чоловіком, бо «коли багато людей, то можна й подумати, що чужий». У виставу також введено частівки й танки. Відомий режисер Олександр Дзекун, який теж прийшов на «Батьківські пороги», стверджує: «Це робота, гідна Довженка й Параджанова. Тут найтонші переливи сплелися з професійною акторською майстерністю». Сам Петро Колісник зроблене оцінює словом «нормально». І багато про свою роботу не говорить: «Усе, що хочу, я кажу виставою». За вісім років існування «Голос» багато сказав про себе не тiльки в Українi, а й за кордоном. Це театральні фестивалі в Німеччині, Франції, Польщі. Було й таке, що на Міжнародному театральному фестивалі в Словаччині журі не знало, за якими критеріямим оцінювати молодих акторів чернівецького театру — настільки професійною була їхня гра (щоб довести все до такого рівня, Петро Колісник щороку набирав групу з тридцяти чоловік, усього їх навчав і залишав у театрі тільки трьох найздібніших)...
Я поверталася додому і поблажливо дивилася на людей у придорожних кав'яреньках. От я сьогодні не марно прожила день. А ви?!!