Синдром дозаправки

19.05.2004
Синдром дозаправки

(РЕЙТЕР.)

      Минуло трохи більше трьох місяців від трагедії в бакинському аеропорту (український Іл-76 після дозаправки розбився під час злету, тоді загинуло троє українців), як сталася нова, майже аналогічна, катастрофа. Трагедія, внаслідок якої загинуло шестеро українських пілотів, сталася біля північно-західного китайського міста Урумчи: Іл-76 зазнав катастрофи у вівторок об 11 годині за місцевим часом. Вантажний літак здійснив посадку в міжнародному аеропорту міста (Синьцзян-Уйгурський автономний район) для дозаправки, виконуючи політ з міста Тайюань (провінція Шаньси) за маршрутом Тайюань — Урумчи — Баку — Рига. А через дві хвилини після зльоту Іл-76 впав поблизу житлових будинків, приблизно в десяти кілометрах від злітно-посадочної смуги. Очевидці кажуть, що при падінні літак вибухнув і згорів. МЗС України вже підтвердило факт загибелі українських громадян. «Згідно з інформацією китайської сторони, усі члени екіпажу, які були громадянами України, — орієнтовно 6 осіб — загинули», — повідомив учора на брифінгу речник відомства Маркіян Лубківський. Для з'ясування всіх обставин учора на місце трагедії в Урумчи мав відбути співробітник українського посольства у Пекіні. Маркіян Лубківський також додав, що список жертв уточнюється. Стало відомо, що в аварії також загинув один громадянин Азербайджану.

      Інформацію про те, що Іл-76 належав українській приватній авіакомпанії, учора спростував Укравіатранс. Директор відомства Володимир Максимов учора під час брифінгу повідомив журналістам, що українські льотчики працювали за вільним наймом в азербайджанській авіакомпанії «Скай Вінд». «Літак жодного відношення до України не має, — сказав Володимир Олексійович, — цю інформацію вже підтвердив заступник генерального директора державного концерну «Азербайджан Хава-Йоллари» Анатолій Талонін».

      Щоправда, злощасний Іл-76 таки був українським до 1997 року. Саме сім років тому близько 20 літаків, у тому числі й Іл-76, було знято з державного реєстру. За попередньою інформацією, літак, що розбився учора в Китаї, належить приватній американській компанії  «Стайран», власник якої є громадянином України.

      За повідомленнями російських агентств, літак під прапором Азербайджану доставляв вантаж з китайського міста Тайюань в Уральськ на замовлення російської фірми. Про вантаж та його «прописку» офіційної інформації на час, коли верстався номер, не надходило. Щоправда, за неперевіреними даними, він належав українській стороні. Найiмовірніше, за словами Володимира Олексійовича, це були якісь товари широкого вжитку.   Згідно з інформацією, отриманою посольством України в КНР від канцелярії у зовнішніх справах народного уряду Синцзян-Угурського автономного району, урядом району створено комісію з розслідування загибелі екіпажу літака. Зараз тривають пошуки «чорної скриньки», місце події оточено поліцією. Причиною трагедії могло стати перевантаження літака в умовах дуже спекотної погоди — в Урумчи наразі більше 35 градусів за Цельсієм. Поки що ці версії — найбільш iмовірні.

      Державний департамент авіаційного транспорту України висловив свої співчуття сім'ям загиблих українських пілотів. Наразі особи загиблих встановлюють. Однак, за словами Володимира Максимова, вже відомо, що четверо пілотів — із Мелітополя, один із Кривого Рогу та з Узина. Сьогодні за кордоном за вільним наймом працює кілька сотень українських льотчиків.

Марина ТКАЧУК,

Наталя ДМИТРЕНКО.

 

ДОВІДКА «УМ»

      Вантажний літак Іл-76 не призначений для перевезення пасажирів — лише для  військових та господарських вантажів. Літак створений конструкторами наприкінці 60-х років, перший дослідний політ здійснено 25 березня 1971 року. Серійне виробництво ведеться з 1972 року, і до 1992 року таких суден було  збудовано близько 700. Екіпаж складається з 7 осіб. З 1996 року до сьогодні на території СНД сталося 8 аварій Іл-76, у результаті яких загинули люди. Літаки, що були виготовлені ще за часів СРСР, як правило, застаріли й вичерпали свої ресурси. На них у більшості працюють екіпажі з колишніх радянських республік.

  • Мор людей

    На позавчорашній прес–конференції, як «УМ» вже повідомляла, начальник обласного управління охорони здоров’я Богдан Ониськів зазначив, що від наразі незрозумілої недуги померли семеро людей. Однак уже наступного дня, за неофіційною інформацією з компетентних джерел, стало відомо, що в області сталося щонайменше десять летальних випадків. Серед осіб, які померли, — і дві студентки одного з тернопільських вузів. А ще — не менше десятка людей перебувають у лікарнях у важкому стані. >>

  • Штани з протертими колінцями

    «У «темниках» було вказано: обов'язково акцентувати на тому, що Янукович сидів поруч iз Путіним, — розповіла мені приятелька з ТБ. — Він що, тримав Путіна за ....., що на цьому так важливо наголошувати?!». Переглянувши російську пресу, стає зрозумілим, що не Янукович Пітуна, а Путін Януковича, а на додачу ще й Кучму тримав. Російський президент, запрошуючи високих київських гостей у підмосковну резиденцію Ново-Огарьово буцімто на святкування дня народження (келейне святкування і запізніле: день народження минув 7 жовтня, а випити на своє 52-річчя Володимир Володимирович більше нікого з високих гостей не запрошував), уже знав: він заявить про підтримку Москвою спадкоємності влади в Україні. Він не вельми симпатизує Януковичу, але за «підписки» Леоніда Даниловича той став єдиною наразі силою в Україні, яка робить Путіну те, що жінки роблять чоловікам, і задоволений Путін, за відсутності альтернативи і наполегливості люблячих киян, згодився. Ось як описує «новоогарьовський процес» російська газета «Коммерсантъ», якій не пощастило отримати «темника» з київської вулиці Банкової: «Спершу з машини вийшов Кучма. Він вийшов і поцілував Путіна кудись у шию. За ним до російського президента підійшов Віктор Янукович... і старанно зробив те ж саме, силкуючись скопіювати всі рухи душі старшого товариша. Це було непросто, позаяк Янукович значно вищий за Кучму. Але йому вдалося». >>

  • Науково необгрунтоване хуліганство

    Учений зі світовим ім'ям, засновник і президент Міжрегіональної Академії управління персоналом, голова правління Всеукраїнського благодійного фонду «Милосердя» 50-річний Георгій Щокін потрапив до лікарні внаслідок побиття. Як повідомив «УМ» керівник центру громадських зв'язків столичної міліції Дмитро Андрєєв, напад вчинили четверо невідомих, озброєних дерев'яними палицями-кийками. Сталося це позавчора на початку 12-ї години дня. Від нападу пана Щокіна не змогли захистити навіть двоє охоронців, які разом з президентом МАУП потрапили до лікарні. >>

  • От собака!

    Маршрутні таксі стають дедалі небезпечнішим видом транспорту, адже рідко який тиждень нині вони не фігурують у зведеннях Державтоінспекції. Минулий тиждень не став винятком, відзначившись аж двома ДТП за участю маршруток — на Рівненщині та в Криму. >>

  • Економічний Нобель знайшов своїх героїв

    Банк Швеції вчора оголосив прізвища лауреатів Премії з економічних наук ім. Альфреда Нобеля за цей рік. Вона заснована вже після смерті Нобеля, але за своєю значимістю прирівнюється до Нобелівської премії. >>

  • Вранці — вибори, через місяць — результати

    У суботу в Афганістані відбулися перші демократичні президентські вибори. Інтерес до них був надзвичайний. З 10,5 мільйона мешканців країни з правом голосу до виборчих дільниць з'явилися більше 10 мільйонів. І не побоялися при цьому погроз талібів влаштувати терористичні замахи, не побоялися вистоювання у довжелезних чергах, в яких вони гаяли час, вигукуючи: «Демокрасі, демокрасі!». >>