Ковдру на Себа!

16.11.2010
Ковдру на Себа!

Німецький пілот «Ред булла» Себастьян Феттель — наймолодший чемпіон в історії «Формули–1». (Фото Рейтер.)

Мабуть, було б несправедливо, якби чемпіонську гонку сезону–2010 виграв хтось інший, а не пілот «Ред булл» — «стайні»–переможниці Кубка конструкторів та, безумовно, найшвидшої команди чемпіонату, на рахунку якої — 15 «поулів» у цьому сезоні.

Щоправда, перед останнім Гран–прі, який приймали Арабські Емірати, шанси «Червоних биків» на тріумф в особистому заліку видавалися значно меншими, ніж у гонщика «Феррарі» Фернандо Алонсо. Аби втретє отримати чемпіонську корону, іспанцеві достатньо було фінішувати на четвертій позиції (навіть пропустивши поперед себе трьох інших претендентів на «великий приз»). А от представникам австрійської «стайні» Себастьяну Феттелю, котрий знову виграв «поул–позишн», або Марку Уебберу належало будь–що перемагати.

Здавалося, що Алонсо майже забезпечив загальний успіх, здобувши третю сходинку у кваліфікації (якою, щоправда, одразу на старті поступився Дженсону Батону) й увійшовши в перший поворот траси «Яс Марина» на четвертій, умовно чемпіонській, позиції. Однак усі карти «Скудерії» зіпсувала аварія Вітантоніо Ліюцці на «Форс Індії» та Міхаеля Шумахера на «Мерседесі», в якій «Червоний барон» ледь не зазнав смертельних травм. «Із кокпіта це виглядало набагато страшніше, ніж зі сторони. Коли мене розвернуло, мій болід став схожим на трамплін для тих, хто рухався позаду. На щастя, безпека у «Формулі–1» на найвищому рівні, тож зі мною нічого не трапилося», — ділився враженнями від першого й останнього кола 41–річний Шумахер.

Доки з траси прибирали розбиті в друзки боліди, в бокси на першому ж колі завітала численна група гонщиків, серед яких і Ніко Росберг із «Мерседеса» та Віталій Петров на «Рено». Як виявилося згодом, цей тактичний хід дозволив згаданій парочці потрапити в чільну шістку і... позбавити Алонсо чемпіонства. Цікаво, що «Ред булл» використовує двигуни «Рено». Тобто французька «стайня» прислужилася «Бикам» двічі.

Розгніваний Фернандо одразу після гонки пригрозив кулаком із кокпіта своєї «Феррарі» новачку формулічних перегонів — росіянинові Петрову. Той, на думку піренейця, мав пропустити його вперед, коли опинився в глибині пелотону після свого піт–стопу. Хоча, здається, головна причина провального Гран–прі для Алонсо — не Петров, який «продавав свій гоночний талант» у «Формулі–1», а керівники «Феррарі». Ті вочевидь помилилися зі стратегією заїздів у бокси. «Ми зважилися на ранній піт–стоп, тому що бачили, як швидко руйнується гума. Водночас ми вирішили, що обганяти «колових» пілотів із середини пелотону буде легше. Але ми припустилися стратегічної помилки», — визнав керівник «Феррарі» Стефано Доменікалі.

Тоді як уся Італія плакала від горя — міністр транспорту цієї країни навіть закликав президента «Феррарі» Луку ді Монтедземоло піти у відставку (!), в «Ред буллі» святкували. «Я люблю вас, хлопці! Дякую вам!» — ковтаючи сльози, промовляв Себ Феттель. Німець став наймолодшим чемпіоном «Ф–1» в історії: минулої неділі вихованцеві автошколи «Ред булл» виповнилося 23 роки і 137 днів, тоді як Льюїсу Хемілтону в сезоні–2008 у момент тріумфу було 23 роки і 299 днів.

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. Заключний, 19–й етап. Гран–прі Абу–Дабі (ОАЕ). Автодром «Яс Марина» (305,47 км; 55 кіл)

Залікова десятка: 1. Феттель («Ред булл») — 1:39.36,837. 2. Хемілтон — відставання 10,162 сек. 3. Баттон (обидва — «Макларен») — +11,047. 4. Росберг («Мерседес») — +30,747. 5. Кубіца — +39,026. 6. Петров (обидва — «Рено») — +43,520. 7. Алонсо («Феррарі») — +43,797. 8. Уеббер («Ред булл») — +44,243. 9. Альгерсуарі («Торо россо») — +50,201. 10. Масса («Феррарі») — +50,868.

Загальний залік: Феттель — 256, Алонсо — 252, Уеббер — 242, Хемілтон — 240, Баттон — 214, Масса — 144, Росберг — 142, Кубіца — 136, Шумахер («Мерседес») — 72, Сутіл («Форс Індія»), Баррікелло («Уїльямс») — 47, Кобаясі («Заубер») — 32, Петров — 27, Хюлькенберг («Уїльямс») — 22, Ліюцці («Форс Індія») — 21, Буемі («Торо россо») — 8, Хайдфельд, де ла Роса (обидва — «Заубер») — 6, Альгерсуарі — 5, Ковалайнен, Труллі (обидва — «Лотус»), Сенна, Клін («Іспанія»), Глок, ді Грассі (обидва — «Вірджин») — 0.

Кубок конструкторів: «Ред булл» — 498, «Макларен» — 454, «Феррарі» — 396, «Мерседес» — 214, «Рено» — 163, «Уїльямс» — 69, «Форс Індія» — 68, «Заубер» — 44, «Торо россо» — 13, «Лотус», «Іспанія», «Вірджин» — 0.