Через 10 днів після «останнього китайського попередження» власникам скутерів і мопедів (згідно з урядовими рішеннями, до 1 листопада всі вони мали зареєструвати своїх моторизованих «коників» за так званою спрощеною процедурою) на Полтавщині «легалізовано» майже 5,5 тисячі згаданих транспортних засобів, ще близько півтори тисячі чекають своєї черги після подання відповідних заяв. Отже, до того «пільгового» реєстру в регіоні потраплять близько 7 тисяч скутерів і мопедів.
За таких обставин зрозуміло, що не збулася мрія місцевих даішників — охопити реєстрацією бодай третину мопедів і скутерів. Попри величезні черги в останні дні перед нею, обліковано лише невелику частку цих транспортних засобів. Яку саме? І скільки їх «бігає» на дорогах Полтавщини загалом? На ці запитання власкора «УМ» заступник начальника Управління ДАІ в області Микола Стоцький відповісти не зміг, оскільки таких даних не має сьогодні жодна структура. Власне, задля того, щоб покінчити з цілковитою стихією в завезенні, продажу й обліку «малого» транспорту, який створює великі проблеми не тільки даішникам, і запроваджено його реєстрацію та висунуто вимогу до власників одержати водійські права бодай «найнижчої» категорії. Сподівання багатьох на продовження «відстрочки» тих обов’язкових для інших транспортних засобів правил не виправдались.
Як і надії на суто «символічне» покарання за їх порушення. Бо вже з 1 листопада одна зупинка тим самим працівником ДАІ скутериста, котрий «вишиває» без прав, номерів та інших реєстраційних документів, загрожує штрафом на суму понад 700 гривень — це фактично стільки ж, скільки треба витратити на легалізацію такої їзди. І якщо сьогодні до таких «драконівських» заходів ті самі даішники ще зазвичай не вдаються (до того ж більшість власників уже «припнула» свої мопеди і скутери на осінньо–зимовий «відпочинок»), то це зовсім не означає, що можна розраховувати на їхню поблажливість із наступної весни... Водночас керівники Державтоінспекції наголошують: реєстрацію мопедів і скутерів не припинили, вона триває постійно. Тільки тепер її процедура практично нічим не відрізнятиметься від тієї, яку проходять власники «Лексусів» чи «Мерседесів»...
Водночас в інтернеті все частіше з’являються поради «бувалих» скутеристів узагалі «забити» на перелічені вище вимоги і просто... не зупинятися перед жезлами державтоінспекторів. Мовляв, закон забороняє працівникам ДАІ ганятися за «двоколісниками», щоб не допустити травмування чи загибелі останніх, та й проїхати на мопеді чи скутері завжди можна там, де «міліцейським» автомобілем не проїдеш...