Тема розширення Європейського Союзу стає чимдалі гарячішою. Міністерство фінансів вирішило не бути осторонь і напередодні Дня Європи в Україні прозвітувало про зроблене та висловило свої прогнози. На вчорашній прес-конференції заступник міністра фінансів Василь Костицький, якого було призначено на цю посаду три місяці тому, заявив, що, за попередніми підрахунками, внаслідок розширення ЄС Україна зазнає втрат у торговельно-економічній сфері в обсязі 250 мільйонів доларів США. До цього спричинить запровадження єдиного митного тарифу ЄС на ринках, які досі були доступними для українських товарів. Крім того, негативно на ці відносини вплине те, що країни, які недавно увійшли до ЄС, тепер не зможуть самостійно запроваджувати торговельний режим з Україною. Внаслідок цього нам доводиться шукати нові ринки, зокрема в країнах Кавказького регіону та Середньої Азії, насамперед у Казахстані, який демонструє найвищі в СНД темпи економічного зростання, зазначив пан Костицький.
Заступник міністра фінансів оприлюднив уточнені дані щодо фінансування заходів з європейської інтеграції з державного бюджету в 2003 році. Отже, «на євроінтеграцію» пішло 622 мільйони 120 тисяч гривень. Майже всі ці кошти, за словами Василя Костицького, було вкладено у транспортну галузь. Як відомо, Мінтранс відповідає за виконання заходів із державної програми створення та функціонування національної мережі міжнародних транспортних коридорів. Отож маємо відразу дві великі державні програми, і два фінансових потоки, які «працюють» на євроінтеграцію. За даними Державної служби автомобільних шляхів, які наводить прес-служба Міністерства фінансів, на виконання програми щодо спорудження міжнародних транспортних коридорів у 2003 році було спрямовано 298 мільйонів гривень, а у 2004 році передбачається спрямувати 610 мільйонів гривень коштів спеціального фонду державного бюджету.
У 2004 році на фінансування євроінтеграційних заходів заплановано витратити майже 639 мільйонів гривень, повідомив Василь Костицький. Він також пообіцяв, що у Міністерстві фінансів відтепер вестиметься суворіший облік витрачання коштів, виділених саме на цільову програму з євроінтеграції. Адже, крім транспортних, Україна в контексті своїх зобов'язань перед Європою має вирішувати також багато інших важливих питань, пов'язаних, зокрема, з охороною навколишнього середовища, землекористуванням, правоохоронною діяльністю та проблемою біженців.