Секрети «зомбоскрині»
Готуючи матеріали на тему нечесної реклами ліків («Промивання мізків по–українськи» в номері за 28.09.2010, «Терпець уривається» за 19.10.2010), журналістка «УМ» з’ясувала: телевізор недарма називають «зомбоскринею». Тому що насправді в природі не існує реклами, яка б не промивала людям мізки. Будь–яка професійна реклама — не лише таблеток, а й пива, горілки, прального порошку чи зубної пасти — спрямована на те, щоб обминути логіку, інтелект, проманіпулювати підсвідомістю, зробити так, щоб людина, сама не розуміючи, як і чому, купила саме цей продукт. Спеціалісти в галузі психології та психіатрії кажуть, що тексти й зображення в жанрі НЛП (нейролінгвістичного програмування) допомагають рекламникам нав’язати населенню потяг до необґрунтованих покупок. НЛП — це американський напрям психології, який сьогодні активно застосовується в Україні. Найбільш удалою вважається така реклама, коли люди не помічають маніпуляції, впливу на їхній вибір, але слухняно купують саме те, «що треба».