У дунайському гирлі Бистре позавчора почалося будівництво першої черги глибоководного суднового каналу «Дунай — Чорне море». В урочистій церемонії підняття першого кубометра грунту взяли участь міністр транспорту Георгій Кірпа, міністр з охорони довколишнього середовища Сергій Поляков, глава Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький та представники німецької фірми-генпідрядника будівництва «Josef Mobius Bau Aktiengesellchaft». За деякими даними, взяти участь у церемонії початку будівництва, проти якого виступають українські та міжнародні екологічні організації, відмовився навіть посол Німеччини в Україні. Наразі ці ж організації направили пану послу звернення з проханням узагалі припинити участь німецької сторони у цьому проекті.
На виправдання проекту пан Кірпа зазначив, що «будівництво каналу, яким зможуть рухатися судна з осіданням у 7,2 метра, здійснюється за техніко-економічними обгрунтуваннями фахівців Укрінвестекспертизи. У розробці робочого проекту також брали участь підприємства «Дельта-Лоцман» (обгрунтування системи безпеки судноплавства) і «Держгідрографія» (розробка та обгрунтування рішень з розміщення і складу засобів навігаційного обладнання), Дунайська гідрометеорологічна обсерваторія (гідрометеорологічні, гідрологічні і гідроморфологічні характеристики русла суднового ходу на ділянці Кілійської дельти), інститут «Укррибпроект» (рибоохоронні заходи) тощо. Наукову еколого-експертну оцінку проекту дали спеціалісти Харківського держуніверситету. Першу чергу 170-кілометрового суднового каналу — його 3,5-кілометрову ділянку глибиною понад 8 м і шириною 85 м — планується ввести в експлуатацію до 24 серпня поточного року.
Як вважає міністр, канал окупить себе приблизно через 9 років хоча припустив, що «цей термін може виявитися і меншим». Ціна за проходження судна по українському судновому ходу буде втричі меншою, ніж по сусідньому румунському. Крім того, канал матиме дві переваги — можливість двостороннього руху і цілодобової роботи. Експлуатація цього каналу, додав він, приноситиме Україні не менше 50 мільйонів доларів щорічного прибутку.
Водночас екологи не збираються так цього полишати. Одеське відділення Міжнародного соціально-екологічного союзу направило Президенту України телеграму з проханням про... помилування. Адже указом Леоніда Кучми №117 винесено вирок багатьом видам птахів, занесених до Червоної книги України. У районі Бистрого зараз у розпалі сезон «народин» — птахи або ж сидять на яйцях, або ж годують потомство, яке щойно з'явилося на свiт . «Роботи на мілководному шельфі Чорного моря — «пологовому будинку» для всього моря — заборонені у будь-яку пору року. А в період нересту — це особливо тяжкий злочин, який не дозволяли собі навіть варвари минулого», — йдеться у телеграмі, де міститься прохання «терміновим указом відмінити це вбивство». «Вказане будівництво не було погоджено з нами — як постійним землекористувачем та органом, який зобов'язаний здійснювати охорону природних ресурсів у межах своєї території, — зауважив директор Дунайського біосферного заповідника Олександр Волошкевич, — а тому вважаємо за необхідне терміново здійснити перевірку законності надання дозволів на проведення днопоглиблювальних робіт у період державної заборони та вжити термінових заходів щодо порушення природоохоронного законодавства та завдання значної шкоди довкіллю і державі».