Битва гігантів за «Укртелеком»: дивіться з 20 грудня!
Національний оператор електрозв’язку — компанія «Укртелеком» — може отримати нового власника вже 20 грудня. Позавчора уряд вивів акції телекомунікаційного гіганта з підпорядкування Мінтрансзв’язку та передав їх до Фонду держмайна. Це значить, що механізм роздержавлення запущено. Дату продажу та ціну оголосять уже наступного тижня, а через 75 днiв відбудеться сам конкурс. Найреальнішими кандидатами в покупці експерти вважають великі російські компанії і наголошують — рішення Януковича, яке стало каталізатором продажу компанії, з’явилося після зустрічі нашого гаранта з його російським колегою.
Утім за «Укртелеком», iмовірно, побореться і Рiнат Ахметов. Компанії «СКМ», що пов’язують з українським олігархом і якій уже належать два комунікаційні бренди — «Вега» і «Лайф», таке придбання дуже вигідне. Нова структура досягла би 11 млн. абонентів телефонії та мільйон користувачів iнтернету. Тож протистояння за володіння цінним активом у прихованій та відкритій фазі триватиме до кінця нинішнього року.
Обсяги — так, ціни — ніколи!
НАК «Нафтогаз України» веде чергові перемовини з російським «Газпромом». Заступник глави правління російського газового монополіста Олександр Медведєв повідомив, що тема розмови одна: коректування обсягів постачання російського газу до України. «Ми уважно стежимо за станом української економіки», — заявив пан Медведєв і додав, що подібна процедура прописана умовами контракту. Натомість топ–менеджер категорично відкинув припущення, що на двосторонніх зустрічах може йтися про зниження ціни. «Я не бачу для цього жодних підстав», — категорично відрізав однофамілець президента РФ.
Борги й оптимізм
Прем’єр Микола Азаров повідомив, що держава скоротила заборгованість із ПДВ iз 60 до 4 млрд. гривень. І пообіцяв до кінця року вийти «на нуль», а також перейти до автоматичного режиму відшкодування податку. За його словами, новий Податковий кодекс передбачає застосування штрафних санкцій до податкової служби у разі несвоєчасного відшкодування ПДВ у розмірі 120% облікової ставки НБУ. І це, на думку Прем’єра, стане стимулом до влади бути чесною із бізнесом.
Оптимізм очільника уряду передався й Міністерству фінансів, яке днями знизило дохідність облігацій внутрішньої державної позики — до двох пунктів. Така тенденція може свідчити, що уряд має достатньо грошей (або знайшов інші джерела їх надходження) і стає менш зацікавленим у позичках всередині держави.
І все–таки квоти?
В українських портах стоять на якорі вже 17 суден із вітчизняним збіжжям. Прорвати «кордон» Держмитслужби вдалося тільки одному кораблю і то за підтримки Європейського банку реконструкції і розвитку. Уряд відклав рішення про запровадження квотування експорту зерна до 4 жовтня, коли збере дані про осінню посівну кампанію. Якщо підтвердяться експертні дані, що вона й справді повністю провалилася — засіяно всього 40% від плану, Кабмін може запровадити експортні ліміти. Але вже для захисту врожаю не нинішнього, а наступного року. Адже якщо станом на сьогодні українські аграрії зібрали 34 млн. тонн зерна, що цілком достатньо для функціонування продовольчого ринку, то перспективи врожаю–2011 видаються вкрай примарними.
Сир, яйця, фрукти... Підготуватися олії, рису і борошну
Аграрні експерти підрахували: вартість «продуктового кошика» у вересні зросла на 222 гривні: з 2289 до 2511 грн. Рекордсмени подорожчання — «борщовий набір», банани, яблука, сир, яйця. У жовтні ситуація тільки загострюватиметься. Найімовірніше, залишаться незмінними ціни на м’ясо, яйця, гречку. Вартість хліба «притримають», а цукор може навіть подешевшати. Та молоко і сири продовжуватимуть здорожчання, до них доєднається рис, борошно, а соняшникова олія, за прогнозами, подорожчає на гривню. Суттєвіше дорожчими стануть імпортні фрукти: в огірків–помідорів закінчиться сезон, а на апельсини–мандарини восени традиційно зростає попит.
А яка у вас кваліфікація, пане водію?
Уряд вимагає суттєво скоротити кількість дорожньо–транспортних пригод, які набувають в Україні розміру епідемії. Днями при Кабміні відновила роботу Координаційна рада з питань безпеки дорожнього руху, яку очолив віце–прем’єр Володимир Сівкович. За його словами, на українських автошляхах працює жахлива «м’ясорубка», яка щодня (!) забирає життя від 13 до 20 людей. А понад сто українців отримують травми та стають інвалідами внаслідок зіткнення транспорту. Голова профільної асоціації Михайло Берлін, який виступав ініціатором об’єднання зусиль, переконаний, що країна отримала шанс побороти безглузді втрати людських життів та матеріальних ресурсів. Планується, зокрема, жорсткіше ставитися до визначення кваліфікації водіїв, імовірно, жорсткішими стануть вимоги видачі водійських посвідчень.