Сьогоднішня школа в так званих «цивілізованих» країнах — місце з перегином в один бік. Там у дитячі голови вбивають масу знань, абсолютно відірваних від практики, і дають украй мізерну частку навичок, корисних у повсякденному житті. З малят, які добросовісно вчать усі уроки та виконують нескінченні стоси завдань, нерідко виростають «ботани», які можуть годинами дискутувати на тему будови атома, але не вміють навіть ґудзика до сорочки пришити. У сучасних школах математика, мова й такі мозкодробильні предмети, як фізика та хімія, вважаються набагато важливішими, ніж фізичне й трудове виховання. Це проявляється як у кількості годин на тиждень, так і в загальному ставленні батьків, дітей і самих учителів до цих предметів. Діти знають, що за пропуск уроку математики може добряче влетіти, а от «фізру» можна безкарно прогуляти, і нічого страшного не буде.
Лікарі наголошують, що такий підхід до навчання треба потроху змінювати. Тому Міністерство охорони здоров’я України звернулося до Міністерства освіти і науки України з проханням посприяти введенню хоча б однієї години на тиждень нового предмета — гігієнічного навчання дітей. Як зазначає головний державний санітарний лікар України, в. о. міністра МОЗ Сергій Риженко, «знання та навички, сформовані в дитячому віці, визначають поведінку людини в дорослому житті. Тому, на наш погляд, санітарно–просвітницька робота є тим механізмом, завдяки якому можливо суттєво підвищити санітарну освіченість та культуру населення. Адже ми не можемо змусити дітей мити руки кожні п’ять хвилин, діти повинні знати, навіщо вони це роблять».
Медики сподіваються, що введення предмета «гігієнічне навчання» допоможе попередити багато інфекційних захворювань, серед яких гепатити, дизентерії, сальмонельоз, гострі кишкові інфекції тощо. Адже велика кількість інфекційних хвороб передаються контактно–побутовим шляхом (згадайте численні спалахи інфекцій у навчальних закладах), і дітям треба знати про цей ризик та способи уникнення проблем зі здоров’ям.