Як перемогти, нікого не обігнавши

14.09.2010

Гран–прі Італії в Монці став останнім європейським етапом у цьому напруженому чемпіонаті — попереду ще три гонки на Далекому Сході, Бразилія й розв’язка в ОАЕ. Перед вояжем у Сінгапур підняли собі настрій пілоти «Феррарі»: «домашній» Гран–прі виграв Фернандо Алонсо, а Феліпе Масса фінішував третім. Між ними вклинився минулорічний чемпіон Дженсон Баттон із «Макларена». У лідери ж заліку вийшов Марк Уеббер із «Ред булл» — для цього виявилося достатньо приїхати шостим (що теж було непросто, але австралієць показав справжній клас, коли на заключних колах майстерно обігнав Ніко Хюлькенберга).

Натомість переможець етапу обгонами не відзначився. Алонсо мав «поул–позишн» за підсумками кваліфікації, однак на старті втратив лідерство — гонку очолив Баттон. Та порядок машин на чолі пелотону змінився на середині дистанції, коли командам слід було приймати рішення про час єдиного заїзду в бокси. На піт–стопі краще спрацювала «Скудерія», і її пілот уже нікому не віддав першу позицію до самого фінішу.

«Хочу подякувати механікам за дуже злагоджену роботу. Такі швидкі піт–стопи — запорука перемоги, — сказав Фернандо Алонсо. — Сподіваюся, наша команда працюватиме, як відлагоджений механізм до кінця сезону. У Монці ми постійно повторювали, що чемпіонська гонка ще не закінчена, і кожен наступний етап може кардинально змінити турнірну таблицю».

Перегони могли розвиватися за іншим сценарієм, якби на старті чорт не смикнув Льюїса Хемілтона втрутитися в суперечку трьох передових машин. Британець, який перед Монцею був лідером загального заліку, забув старе правило: коли попереду ведуть активну боротьбу — краще не лізь. Але Льюїс зі своєї п’ятої позиції стартової решітки вирішив полізти у розборки Баттона з двома пілотами «Феррарі». Як результат — контакт із болідом Масси, розбита підвіска, неможливість повертати і виліт у гравій.

«Це була моя помилка. Боротьба за титул ще попереду, але такі помилки неприпустимі, якщо ти розраховуєш стати першим. Мені нема кого винуватити, крім себе», — прокоментував темношкірий пілот «Макларена», визнавши, що ця невдача може коштувати йому чемпіонства.

Ще один помітний інцидент етапу стався в боксах. Сакон Ямамото із команди–аутсайдерки «Іспанія» отримав сигнал про можливість рушити з місця ще до того, як один із механіків відійшов від боліда. Техніка аж підкинуло від удару заднім колесом — хлопця довелося госпіталізувати.

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 14–й етап. Гран–прі Італії. Монца (306,720 км; 53 кола)

Залікова десятка: 1. Алонсо («Феррарі») — 1:16.24,572.
2. Баттон («Макларен») — відставання 2,938. 3. Масса («Феррарі») — +4,223. 4. Феттель («Ред булл») — +28,196. 5. Росберг («Мерседес») — +29,942. 6. Уеббер («Ред булл») — +31,276. 7. Хюлькенберг («Уїльямс») — +32,812. 8. Кубіца («Рено») — +34,028. 9. Шумахер («Мерседес») — +44,948. 10. Баррікелло («Уїльямс») — +1.04,213.

Загальний залік: Уеббер — 187, Хемілтон («Макларен») — 182, Алонсо — 166, Баттон — 165, Феттель — 163, Масса — 124, Росберг — 112, Кубіца — 108, Шумахер — 46, Сутіл («Форс Індія») — 45, Баррікелло — 31, Кобаясі («Заубер») — 21, Петров («Рено») — 19...

Кубок конструкторів: «Ред булл» — 350, «Макларен» — 347, «Феррарі» — 290, «Мерседес» — 158, «Рено» — 127, «Форс Індія» — 58, «Уїльямс» — 47, «Заубер» — 27, «Торо россо» — 10, «Лотус», «Іспанія», «Вірджин» — 0.