Буде вам і Дніпро, будуть вам і кручі

28.07.2010
Буде вам і Дніпро, будуть вам і кручі

На громадські слухання прийшли переважно ті, кого «запросили» забудовники.

Громадські слухання щодо будівництва вантажного порту майже навпроти Тарасової гори у Каневі були сфальсифіковані, і тепер в охоронній зоні Шевченківського національного заповідника може з’явитися термінал заввишки 36 метрів. Про це повідомляє голова Національного екологічного центру України Ігор Сіренко, який був присутній на слуханнях у Каневі 24 липня 2010 року.

Це вже другі громадські слухання, які проводили за останній місяць, оскільки результат перших слухань (26 червня) не влаштував забудовника ТОВ СП «Нібулон», і він організував ініціативну групу, яка виступила за повторні громадські слухання. На повторних слуханнях були присутні переважно ті, хто виступав за будівництво термінала. Частина противників будівництва вийшла з зали на знак протесту. Інші противники забудови не змогли потрапити на слухання, тому що оголошення про їхнє проведення було розміщено тільки за два дні, а не за сім, як це затверджено рішенням міськ­ради. За свідченням присутніх, громадські слухання проводилися упереджено. «Головуючий на зібранні — представник ініціативної групи «за будівництво» Юрій Тимошенко з самого початку слухань не дозволяв ставити запитання, перебивав виступаючих і погрожував їм», — говорить голова НЕЦУ Ігор Сіренко, який був присутній на зборах.

«Виступати дозволялося переважно прибічникам термінала. Від громадських організацій надали змогу виступити лише одній людині. Врешті головуючий заявив, що ніхто не піде з зали, поки не буде прийняте позитивне рішення щодо будівництва термінала», — каже представник ГО «Простір Свободи» Тарас Пушкар. За словами присутніх, на обох зібраннях забудовник не показав ніякого проекту будівництва, хоча кілька разів заявляв, що висота запланованих будівель — 36 метрів.

«Термінал планують встановити у зоні охоронюваного ландшафту могили Шевченка. Тоді з гори, з якої навіть самого Канева не видно, буде дуже добре видно цей термінал. Якщо термінал буде заввишки 36 метрів, як це неодноразово обіцяли на слуханнях, то він у чотири рази перевищить дозволену висоту будівель», — говорить представник Українського товариства охорони пам’яток історії та культури Микола Біляшівський. Максимальна висота будівель у зоні охорони могили Шевченка — 10 метрів. Це передбачено рішенням виконкому Черкаської обласної ради народних депутатів у 1988 році.

Окрім цього, згідно з рішенням Ради міністрів України 1990 року, всі промислові об’єкти з цього місця треба перенести на інший берег. Серед інших порушень забудовника — відсутність заяви про екологічні наслідки будівництва. «Проектної документації не існує, заяви про екологічні наслідки немає. Що можна було обговорювати на громадських слуханнях? Ми сподіваємося, що Канівська міська рада всебічно розгляне сам проект і його експертний аналіз, а не малюнки на стінах, і ухвалить правильне рішення», — заявив Віктор Мельничук, виконавчий директор НЕЦУ.

«Особливий цинізм будівництва в тому, що невдовзі виповниться 200 років із дня народження Тараса Шевченка. Такий «подарунок» готує Кобзареві директор «Нібулону», який, до речі, є Героєм України», — додав Ігор Сіренко.