Що скаже суд?

27.07.2010
Що скаже суд?

Фернандо Алонсо. (Фото Рейтер.)

Хоч як боси «королівських перегонів» своїми нововведеннями намагаються щороку підвищувати градус протиборства безпосередньо на «формулічній» трасі, голов­на інтрига часто закручується в боксах. Історії, пов’язані з підкилимними іграми, надовго залишаються в пам’яті вболівальників та самих дійових осіб. Скажімо, бразилець Нельсіньйо Піке два роки тому на Гран–прі Сінгапуру за вказівкою шефа «Рено» Флавіо Бріаторе навмисно розбив свій болід, аби «борт №1» його команди — Фернандо Алонсо — фінішував першим. Автора тієї витівки, Бріаторе, назавжди відлучили від «Формули–1», його підручний Пет Сімондс отримав дискваліфікацію на п’ять років. Було зіпсовано репутацію і команди «Рено», і гонщика Піке.

І ось Алонсо знову виграє етап за допомогою «гри в піддавки». Схоже, перемога у «великих призах» коштує набагато більше, ніж незаплямована репутація. Знаючи про заборону відвертих проявів командної стратегії та суворі покарання за порушення цієї норми, окремі «стайні» все одно ризикують. Позавчора під час Гран–прі Німеччини на очах 70 тисяч фанатів на автодромі та мільйонів телеглядачів принцип «фейр плей» знехтували керівники «Феррарі».

«Алонсо швидший за тебе. Ти зрозумів?» — таке повідомлення двічі пролунало в радіообміні між Феліпе Массою та його гоночним інженером на 48–му колі дистанції. Бразилець утримував лідерство фактично з першого кола дистанції, коли завдяки блискавичній реакції та вдалому маневру на старті вискочив із третього місця, здобутого у кваліфікації, на чільну позицію. Іспанець Алонсо залишився другим, а німець Себастьян Феттель із «Ред булл», котрий мав «поул позишн», опустився на третій рядок протоколу. У такій послідовності вони і їхали дві третини дистанції. Попри кращі швидкісні показники, дворазовий чемпіон світу був не спроможний обійти партнера. І тут — команда по радіо.

Історія вже не один раз була свідком покірності бразильського гонщика. Ось і цього разу Феліпе слухняно відреагував на команду з боксів, загальмував і пропустив поперед себе Алонсо, для якого перемога в гонці була важливішою з огляду на вищі шанси виграти чемпіонат в особистому заліку.

Таким чином, модернізувавши вихлопну систему й дифузори, «Скудерія» вдруге в сезоні оформила переможний дубль (минулого разу Алонсо й Масса фінішували на чолі пелотону на першому етапі в Бахрейні). Зароблені в Хоккенхаймі 43 очки відродили надію італійців і на успіх у Кубку конструкторів. Хоча «Макларен» і «Ред булл» виступають із завидною стабільністю.

Проте ще не відомо, чим завершиться хоккенхаймівська епопея для «Феррарі». Для початку стюарди гонки оштрафували «Скудерію» на 100 тисяч євро за використання забороненої командної стратегії. Покарання може бути значно суворішим, якщо наступний суд Всесвітньої ради автоспорту виявить у діях «червоних» ознаки злочину.

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 11–й етап. Гран–прі Німеччини. Хоккенхайм, автодром «Хоккенхаймринг» (306,458 км; 67 кіл)

Залікова десятка: 1. Алонсо — 1:28.38,8. 2. Масса (обидва — «Феррарі») — відставання 4,1 сек.; 3. Феттель («Ред булл») — +5,1; 4. Хемілтон — +26,8; 5. Баттон (обидва — «Макларен») — +29,4; 6. Уеббер («Ред булл») — +43,6; 7. Кубіца («Рено») — + 1 коло; 8. Росберг — +1 коло; 9. Шумахер (обидва — «Мерседес») — +1 коло; 10. Петров («Рено») — +1 коло.

Загальний залік: Хемілтон — 157, Баттон — 143, Уеббер, Феттель — 136, Алонсо — 123, Росберг — 94, Кубіца — 89, Масса — 85, Шумахер — 38, Сутіл («Форс Індія») — 35, Баррікелло («Уїльямс») — 29...

Кубок конструкторів: «Макларен» — 300, «Ред булл» — 272, «Феррарі» — 208, «Мерседес» — 132, «Рено» — 96, «Форс Індія» — 47, «Уїльямс» — 31, «Заубер» — 15, «Торро россо» — 10, «Вірджин», «Іспанія», «Лотус» — 0.