Компанія «Дорожнє будівництво «Альтком», яка будує злітно–посадочну смугу на донецькому летовищі, має намір за аналогічною технологією побудувати бетонну дорогу від Донецька до Луганська. Для цього будівельники вже замовили в Німеччині спеціальне обладнання для виробництва бетону, яке коштуватиме 5 мільйонів євро. Про плани дорожніх будівельників розповів «УМ» директор компанії Ігор Карнаков. Інших деталей проекту пан Карнаков не повідомив, бо, за його словами, розрахунки деяких показників ще на стадії затвердження у Кабміні, проте наголосив, що будівництво майбутнього автобану з бетону обійдеться дешевше за традиційний — з асфальтовим покриттям.
Якість бетонного покриття з урахуванням новітніх технологій не піддається сумніву: автотраса буде міцною і довговічною, — запевняють фахівці.
«У Німеччині ще й досі користуються автобанами, збудованими ще за часів Гітлера наприкінці 30–х років. Коли наші танки по них ішли, то тільки іскри в сторони летіли, навіть гусениці таку бетонку зруйнувати не можуть. Якщо в асфальту запас міцності 15 років, то бетонка прослужить мінімум 50 років, — розповідає завідувач кафедри організації дорожнього руху Донецької академії автотранспорту Юрій Бєлов. — За допомогою хорошої сучасної техніки за одну зміну можна прокласти до 5 кілометрів траси з бетону. Єдиний недолік технології в тому, що в цементному розчині використовується вода, яка випаровується влітку й замерзає зимою, проте сучасні хімічні добавки дають можливість знизити вміст води до чверті від загальної маси бетону».
А ТИМ ЧАСОМ...
Поки в Кабміні розмірковують про проект автотраси, донецькі шляховики активно взялися за оновлення в’їздів до міста, зокрема з північного та південного напрямків. Крім асфальтного покриття, автодорівці замінюють металеві огорожі, ліхтарі на узбіччях та дорожні знаки. За планами мерії, ці роботи мають виконати до 1 жовтня. Також ведеться будівництво нових транспортних розв’язок. Хоча тут є проблеми. На шляхах прокладання трас бовваніє близько двох десятків териконів, які справді займають значну частину території міста. Міський голова Олександр Лук’янченко вважає, що «частину териконів на важливих напрямках необхідно прибрати, але немає інвесторів, які могли б узятися за цю роботу. Я запропонував генпідрядникові засипати гірською масою з териконів котловани при будівництві аеропорту або для виведення окремих об’єктів на проектну висоту, де необхідні великі об’єми ґрунту».