Про те що пільги доцільніше давати громадянам у натуральному вигляді, тобто грошима, йдеться вже давно. Адже часто виникають патові ситуації з компенсацією їх із бюджету. Наприклад, упродовж минулого та нинішнього років лучани вже тричі відчули на собі наслідки непродуманої формули повернення коштів перевізникам за проїзд пільгових категорій населення. Бо вже тричі працівники тролейбусного управління змушені були страйкувати через багатомісячні заборгованості із зарплатні. Останній страйк тривав цілий місяць, лише цього тижня тролейбуси та комунальні «бусики» вийшли на свої маршрути. Люди вкотре повірили владі, що заборгованість поступово погашатимуть.
Причиною боргів міська влада вважає незадовільний стан із повернення коштів із держбюджету саме за пільговий проїзд. Формула розподілу цих коштів між перевізниками останніх теж не задовольняє. Достеменно порахувати, скільки пільговиків перевозять луцькі тролейбуси та автобуси на різних маршрутах у Луцьку і в області, неможливо. Через те на сесіях обласної ради, коли ділять ці кошти між областю та обласним центром, чуби тріщать у всіх. Кожен намагається перетягнути куцу пільгову ковдру на себе. Тож наразі фахівці працюють над розробкою нової формули грошової компенсації пільгового проїзду.
Тим часом обласна влада вирішила провести експеримент, про доцільність якого вже давно говорили, — почати давати пільги населенню грошима. З другого півріччя цього року волиняни, які мають пільги на оплату електроенергії, отримуватимуть грошову компенсацію. Про це заявив голова облдержадміністрації Борис Климчук 16 червня на засіданні регіонального комітету з економічних реформ. Ціна питання — 4 мільйони гривень. Хоча не виключено, що у зв’язку з таким рішенням на місцеві бюджети ляже додаткове навантаження. Волинь уже має досвід у цій справі, бо ще в 90–х роках волиняни першими в Україні запровадили виплату живих коштів тим, хто мав пільги на забезпечення паливом. Люди отримували гроші, а відтак самі вирішували, яке паливо придбати чи, можливо, витратити ці кошти на щось інше.