І знову — Льюїс плюс Дженсон

15.06.2010
І знову — Льюїс плюс Дженсон

Льюїс Хемілтон залишив Фернандо Алонсо позаду завдяки активнішим діям у «заторах». (Фото Рейтер.)

Після річної перерви Гран–прі Канади повернувся у програму «формулічного» чемпіонату світу і приніс справжнє задоволення шанувальникам автоспорту. Захопливі перегони в Монреалі виграв британець Льюїс Хемілтон, представник команди «Макларен». Другим став його співвітчизник і напарник по «стайні» Дженсон Баттон. Команда з Уокінга вдруге поспіль оформила «дубль», причому її гонщики фінішували в тій самій послідовності, що й двома тижнями раніше у Стамбулі. Відтак Хемілтон очолив загальний залік чемпіонату, а «Макларен–Мерседес» зберіг чільну позицію в Кубку конструкторів. Саме «стайня» під керівництвом Мартіна Уїтмарша є найстабільнішою в сезоні–2010 — нагадаємо, ще два етапи вигравав Баттон.

Але змагання на автодромі імені Жиля Вільньова зов­сім не було таким простим, як може здатися, якщо порівняти залікову десятку із підсумками кваліфікації (Хемілтон мав «поул–позишн», а Баттон стартував із четвертого щабля). Сайт Formula1.com називає старти недільного вечора «монреальським трилером». Переможець погоджується: «Так, гонка була найскладнішою в сезоні, але ж усі й прагнуть такої інтриги, чи не так? У 2007 році я саме тут виграв свій перший Гран–прі. Повернутися й повторити успіх у такій боротьбі — справжнє задоволення», — каже Льюїс Хемілтон. Загалом цей успіх став 13–м у кар’єрі темношкірого британця.

Усе могло скластися інакше, адже після одного з піт–стопів Фернандо Алонсо зміг випередити Хемілтона. Надалі в них була справжня чемпіонська дуель. Як каже Льюїс, того дня «у всіх з’являлися можливості обігнати суперника, адже на трасі були великі проблеми з трафіком». Однією з таких нагод — на 15–му колі — британець скористався. Водночас Хемілтон вважає, що основним суперником «Макларена» залишається «Ред булл», а гонщики «Феррарі» створюють лише тимчасові незручності. Австрійська «стайня» має перевагу на тих трасах, де потрібна більша притискна сила, британська — там, де менша, і завдання штабу в Уокінгу — ліквідувати таке відставання від «Бичків».

Цього разу гонщики «Ред булл» посіли два місця одразу під п’єдесталом. А претендували знову на більше. Слід зазначити, що у кваліфікації Марк Уеббер показав другий час, однак його перед гонкою оштрафували на п’ять позицій за заміну коробки передач.

І про невдах. Із «закоренілими» аутсайдерами все ясно, натомість найбільше співчуття викликає зірковий Міхаель Шумахер. Після виходу з «пенсії» він нагадує бліду тінь себе колишнього, відчутно поступаючись у швидкості навіть молодому партнерові по команді «Мерседес» Ніко Росбергу. На Гран–прі Канади Шумі здобув загалом сім перемог (перша датована 1994 роком, остання — 2004–м), а цього разу не спромігся бодай потрапити в очки, фінішувавши 11–м.

«Старт був відмінним, ми, як і сподівалися, відіграли кілька позицій (починали із 13–ї. — Авт.). Та потім, після першого піт–стопу й дуелі з Кубіцею, мій болід отримав прокол переднього правого колеса, що наперед вирішило для мене результат гонки. З цього моменту я застряг у трафіку і вже нічого не міг вдіяти. Маючи зношені шини, я мусив боротися з машинами, у яких вища максимальна швидкість... Тож нам є над чим працювати, готуючись до наступних перегонів», — бідкається Шумі. Що вже казати, якщо на останніх колах він намагався зберегти восьме місце, але пропустив уперед і Себа Буемі з «Торо россо», й обох пілотів «Форс Індії».

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 8–й етап. Гран–прі Канади. Автодром ім. Жиля Вільньова (Монреаль; 305,270 км; 70 кіл)

Залікова десятка: 1. Хемілтон — 1:33.53,45; 2. Баттон (обидва — «Макларен») — відставання 2,2 сек.; 3. Алонсо («Феррарі») — +9,2; 4. Феттель — +37,8; 5. Уеббер (обидва — «Ред булл») — +39,2; 6. Росберг («Мерседес») — +56,0; 7. Кубіца («Рено») — +57,3; 8. Буемі («Торо россо») — +1 коло; 9. Ліуцці — +1 коло; 10. Сутіл (обидва — «Форс Індія») — +1 коло.

Загальний залік: Хемілтон — 109, Баттон — 106, Уеббер — 103, Алонсо — 94, Феттель — 90, Росберг — 74, Кубіца — 73, Масса («Феррарі») — 67, Шумахер («Мерседес») — 34, Сутіл — 23, Ліуцці — 12...

Кубок конструкторів: «Макларен» — 215, «Ред булл» — 193, «Феррарі» — 161, «Мерседес» — 108, «Рено» — 79, «Форс Індія» — 35, «Уїльямс», «Торо россо» — 8, «Заубер» — 1, «Вірджин», «Іспанія», «Лотус» — 0.