Якщо раніше враження про місто починалося з вокзалу, то сьогодні — з інтернет–сторінки. Принаймні іноземні туристи, які забажають відвідати якесь з українських міст, у першу чергу завітають саме туди. А що вони там побачать — намагалися з’ясувати фахівці в рамках дослідження «Веб–місто 2010». Для початку вони проаналізували сайти міської влади десяти найбільших за кількістю населення обласних центрів країни.
Основними критеріями оцінювання були зручність пошуку в пошуковиках, контент (наповнення), функції та дизайн. Відтак переможцями рейтингу стали Одеса (вона отримала 68.28 бала зі 100 можливих), Львів (60.96), Київ (57.29) та Харків (50.85). Решта міст не набрали навіть півсотні балів.
Перша проблема усіх віртуальних «візитних карток» міст — домени. Через відсутність стандарту в назвах одні веб–сайти у доменах указують власне назву міста, інші — щось абстрактне, а хтось — узагалі ім’я міського голови. В Європі такі речі стандартизовано (має бути вказана саме назва міста). Щодо контенту, то тут у більшості сайтів «егоцентрична» політика — подана інформація не зовсім відповідає потребам аудиторії (чи, швидше, зовсім не відповідає). Туристів чи бізнесменів, яким потрібно швидко ознайомитися з особливостями міста, навряд чи зацікавлять рутинні новини міської влади. Взірцем тут може бути інтернет–обличчя міста Глазго у Великобританії — інформація там чітко розкладена по поличках для різної аудиторії — мешканців, туристів, бізнесменів, інвесторів (до речі, від сайту цього міста й відштовхувалися експерти, коли оцінювали веб–сторінки наших обласних центрів). При цьому наповнення рубрики, до прикладу, довкілля, для бізнесменів та мешканців — різне. У цьому сегменті найбільші успіхи зробив Львів — його сайт враховує потреби різних інтернет–користувачів.
Загалом такий поки що невисокий рівень інтернет–сторінок українських міст Наталія Попович, керівник компанії PRP Group, яка проводила дослідження, пояснює тим, що вітчизняні міста та інститути тільки починають себе ідентифікувати. «У перспективі місцева влада зрозуміє важливість стратегічного ставлення до власного розвитку. Адже «інтернет–обличчя» українських міст, без сумніву, впливає на міжнародний імідж нашої держави, на її туристичну та інвестиційну привабливість. Особливої ваги ці питання набувають у перспективі проведення в Україні фіналу чемпіонату Євро–2012», — каже експерт.
Ірена ТИМОТІЄВИЧ