Президент Словаччини критикує українську заборону транзиту російської нафти
Президент Словаччини Петер Пеллегріні обіцяє відреагувати на заборону України на транспортування нафти російської компанії "Лукойл" через трубопровід "Дружба". >>
Український легковик «Богдан»: знайдіть десять відмінностей із російською «Ладою».
Вісімнадцятий за ліком Київський міжнародний автосалон Sia, який у ці дні проходить у столиці, назагал виглядає сумно: привид економічної кризи, здається, міцно оселився в його стінах. Для автовиробників та дилерів, що працюють на вітчизняному ринку, початок нинішнього року є навіть гіршим, ніж кризовий 2009–й, коли кількість автопродаж зменшилася на 74%! На 2010–й продавці прогнозують спад ще на десять відсотків. Та й двох головних передумов для покращення ситуації не видно: українці отримують усе менше реальних доходів, а автокредитування працює лише в точковому режимі.
За таких умов очікувати на феєричні новинки не довелося. І справді: компанії виставили в залі переважно моделі, якими давно і з різною успішністю торгують у салонах Заходу і Сходу. Новинка, яку представила компанія Кіа, — «дамська» малолітражка «Венга» — на європейському ринку вже понад рік. Трохи згодом із «каром» ознайомилася Росія, а тепер хетчбек доїхав і до берегів Дніпра. Чогось справді революційного у ньому ми не знайшли: двигун, агрегати — ті ж, що й у його родичів із «Кіа», і найбільша відмінність знаходиться на кермі. Тож, не розтискаючи рук, можна вже не тільки керувати СD–програвачем, а й перемикати світло фар та здійснювати ще низку маніпуляцій.
Ще одна новинка — щоправда, умовна — автомобіль І20 фірми «Хюндай», який уже досить довго фігурує у прайс–листах дилерів цієї фірми, але побачити його в салонах досі не вдавалося. І20, як не дивно, також суто жіночий автомобіль — і має прийти на зміну дамському улюбленцю «Гетцу» цього ж корейського виробництва. Тож поміняти свого застарілого залізного коня на кращий можна за 140 тис. грн.
«Хюндай» — під приємну музику та виступи гімнасток — запропонував публіці ще й одну ніби новинку — «Сонату». І хоча під такою назвою компанія продає автівки вже давно, новий виріб може ввійти до когорти представницького класу: дорогий на вигляд салон, майже трилітровий двигун та ціна під 300 тис. гривень.
Найшикарнішим із павільйонів став, як і передбачалося, «Мерседес». Кабріолет Е–класу мав викликати ахи і охи публіки, і він успішно виправдав надії: пересічним відвідувачам було цікаво почути про технологію ейркар, яка протидіє появі повітряних вихорів над усіма чотирма пасажирами, та про систему, яка підігріває голови всіх, хто знаходиться в салоні. Куточок німецьких автомобільних класиків виразно відрізнявся від сусідів не лише дизайном — організатори вміло підтримали свій імідж люксового продукту. І дівчата–хостеси у них були довгоногіші, і посміхалися вони ширше, і тканина на міні–сукнях виглядала дорожчою, та й навіть буклети відсвічували яскравіше.
Натомість були у павільйоні «відсіки», куди заходили переважно або ностальгуючі за СРСР, або молодь — аби посміятися. «Якщо вам до душі спортивний стиль, то тільки «Лада–пріора» підійде вам», — говорив у супроводі репу записаний голос диктора, тим самим складаючи новий анекдот про «тачку», яка постійно ламається. Російське авто максимально тюнінгували, зробили у варіанті купе та підняли ціну майже вдвічі: 112 тис. гривень проти 60—70, які коштують старші моделі «Лади». Втім відвідувачі констатували, що за такі гроші можна придбати вже і справжню іномарку. «Жигулі»: «сімки», «четвірки», модернізовані «десятки», на яких їздив іще радянський народ, навіть з автоматичною коробкою передач та склопідйомниками виглядали трохи дивно на шоу, головною ідеєю якого має стати показ новинок.
Родзинкою Sіа мав стати показ нового українського легковика — фірми «Богдан». Як виявилося, нового в ньому — лише емблема: латинська літера «В» в еліпсі. Все решта — ... та ж сама «Лада», яку складають на заводі в Черкасах та продають у Росії та інших країнах СНД. У салоні той самий різкий запах неякісної пластмаси, перемикачі, які ламаються в руках, і навіть знамениті блокіратори для дверей із виїмкою під хрестовидну викрутку — добре знайомі всім радянським трудівникам ще з 70–х років. Але якщо на таку техніку є попит, а Росія велика і ціна поміркована... Словом, легковики «Богдана» яскраво показали місце, на якому нині перебуває вітчизняний автопром.
Головний конкурент росіян — китайські виробники — наше шоу проігнорували. Тобто дві найрозкрученіші на українському ринку марки там були, але в залі — лише моделі трирічної давнини. У «Джилі» — три «штуки», у «Чері» — понад п’ять. І це в той час, як на останньому автосалоні в Пекіні лише «Джилі» продемонстрував 39 моделей, більшість з яких були новими! Але, як пояснив представник фірми–дилера, більшість із цих новинок — середнього і вище середнього класу, які на нашому ринку не знайдуть свого клієнта. Тож представники дружньої супердержави наразі збуватимуть у нас свою найдешевшу і, м’яко кажучи, не дуже якісну техніку — тим самим зайвий раз підтверджуючи міф, що «китайці нічого не вміють робити добре». «Може, восени отримаємо нові моделі — вони не матимуть цих проблем із ходовою», — оптимістично заявив консультант одного «китайського» павільйону.
А спеціально для всіх «китаєфобів» — джип нової, маловідомої фірми. Ручка перемикання у ньому ходить майже як у радянському ЗіЛі, а сидіння водія трясеться, якщо той нахиляється вперед.
Вітчизняний авторинок, хоча й стагнує, але стає все менш доступним для народу. Таким чином, полюс лояльності до клієнтів знову змінив свій напрямок. Так, ажіотажний попит на легковики, який закінчився у 2008 році з початком економічної кризи, спричинив до обвалу цін. Дилери, опинившись у безвиході, давали знижку до 30%, аби тільки мати оборот. Але водночас реалізатори різко зменшили кількість імпортних машин до України. Тепер склади більшості фірм спорожніли, і продавці не погоджуються навіть на символічну знижку у три відсотки.
Обвал євро (деякі автоскептики прогнозують співвідношення євро до долара — 1:1) зможе здешевити європейські автомобілі, але не сьогодні. Річ у тім, що автівки, якими торгують нині, куплені за курсом 1 євро = 13 гривень. І поки не продадуть їх за сформованими вже цінами, нових, дешевших завозити не будуть.
Президент Словаччини Петер Пеллегріні обіцяє відреагувати на заборону України на транспортування нафти російської компанії "Лукойл" через трубопровід "Дружба". >>
Росії не вдалося поглинути всю Україну через внутрішній спротив, тому в кремлі вирішили зачистити ненависну територію тотальним нищенням будинків і життєво необхідної інфраструктури. >>
Підвищення цін на пальне, електроенергію вервечкою тягнуть за собою злет цін на продукти, особливо взимку. >>
У Києві з 15 липня до 31 серпня на ділянці Столичного шосе від річки Либідь до естакади на перетині з проспектом Науки ремонтуватимуть асфальтобетонне покриття (з повідомлення КК «Київавтодор»). >>
Україна ризикує втратити чималий «актив» через те, що окружний суд міста Спліт (Хорватія) скасував арешт яхти Медведчука Royal Romance. >>
Україна та Європейський Союз запропонували Азербайджану постачати природний газ до Європи через Україну після закінчення чинного контракту з рф наприкінці 2024 року. >>