Позавчора на території водно–спортивної бази Вітрильницької академії завершилася 11–та за ліком регата «Кубок Вадима Гетьмана». Упродовж п’яти днів в акваторії Київського моря учасники змагалися у трьох категоріях. Боротьбу за головний трофей на дистанції в 100, 50 та 10 миль вели крейсерсько–перегонові та перегонові яхти, також глядачі могли поспостерігати за суперечкою на катамаранах «Топкет» та повболівати за юних гонщиків, які керували дитячими катамаранами «Чіко».
Щорічний захід покликаний не тільки згадати видатного фінансиста й об’єднати ділові еліти України та Росії, а й має на меті популяризувати серед населення України вітрильний спорт. Завдяки спонсорській підтримці провідних банкірів сусідніх країн регата змогла вийти на новий рівень. «Особливістю регати є те, що у ній змагаються яхти, які відрізняються за габаритами та технічними характеристиками. Тож переможці серед них визначаються за допомогою гандикапу: після вимірювання кожна яхта отримує перегонові бали. А вже потім за цими коефіцієнтами прораховується скоригований час пройденої дистанції. Це дозволяє досягти справедливішої оцінки майстерності екіпажів», — розповів про особливості регламенту голова протестового комітету Сергій Машовець.
Саме з цією метою у регаті застосували систему вимірювання ORC (Offshore Racing Congress). Завдяки повнішому впровадженню міжнародних стандартів організатори зробили великий крок для кращого порівняння яхт та простимулювали безпеку ходіння на крейсерських човнах.
Та не всі учасники змагань залишились задоволеними тим, що на старт вийшли яхти різних характеристик. «Важко ганятися, коли дуже різні судна. У такому разі просто змагаєшся з часом та вітром», — ділилися своїми враженнями яхтсмени.
Саме завдяки нововведенням Кубок Гетьмана отримала не абсолютно найшвидша яхта Odin Геннадія Іщенка, а екіпаж MG Василя Колобова, який набрав найбільшу кількість залікових пунктів після «гандикапування».
Григорій ХАТА