Європа покаже

12.05.2010
Європа покаже

Третю в кар’єрі перемогу Марка Уеббера обмили дорогим французьким шампанським G.H.Mumm. (Фото Рейтер.)

Знавці «Формули–1» вважають, що з переїздом «великих перегонів» з азіатсько–тихоокеанського регіону до Європи починається зовсім новий чемпіонат. І річ не у специфіці трас та кліматі, хоча подекуди й це дається взнаки. Європейським відрізкам передує тритижнева перерва. Антракт дає командам змогу надолужити інженерні недопрацювання та впровадити технічні новинки, до яких не доходили руки перед початком чемпіонату. Тож не дивно, що напередодні Гран–прі Іспанії про оновлення конструкцій сповістили і провідні «стайні», й аутсайдери. Колісну базу збільшили як «Феррарі», так і «Вірджин» (при цьому частина новацій «Вірджин» не доїхала до Барселони через нові вихлопи ісландського вулкану). Крім того, чимало команд устигли попрацювати над аеродинамікою, зокрема, над розташуванням повітропроводів.

Але Європа наразі не внесла суттєвих змін у розклад сил на дистанції. Як і на попередніх чотирьох етапах, «поул–позишн» здобув представник команди «Ред булл», цього разу — Марк Уеббер. І в недільній гонці австралієць ані на секунду не віддавав лідерства й заслужено фінішував більш ніж із півторахвилинним відривом. Для Марка це третій виграний Гран–прі в кар’єрі.

Другим після кваліфікації був його партнер Себастьян Феттель, але підсумкова позиція німця виявилася на щабель нижчою. Після фінішу він нарікав на збої авто, зокрема, проблеми з гальмами.

Гонка в Каталонії була не надто інтригуючою — обганяти тут складно, тож пілотам доводилося сподіватися насамперед на неполадки суперників та кращу тактику щодо піт–стопів. Відтак найцікавішим моментом змагання стала аварія чемпіона 2008 року Льюїса Хемілтона: за два кола до фінішу його «Макларен» втратив керування, у машини луснула передня покришка і британець зустрівся з відбійниками. Оскільки Льюїс у цей час ішов на другій позиції, на його місце піднявся іспанець Фернандо Алонсо з «Феррарі», Феттель потрапив на подіум третім, а четверту сходинку посів Міхаель Шумахер — для легендарного Червоного Барона це наразі найкращий фініш після повернення у «великі призи». Та лідер «Мерседеса» все ж не задоволений великим відставанням од лідерів і сподівається, що наступна гонка — в Монако 16 травня — відбудеться за іншим сценарієм.

Показово, що Шумі завдяки ранньому піт–стопу спромігся обійти чинного чемпіона Дженсона Баттона і вберіг свою позицію від атак британця. Однак Дженс залишається першим у загальному заліку.

Загалом, як видно, саме європейські етапи визначать, яка команда і які пілоти вийдуть в однозначні фаворити сезону. Адже наразі щільність результатів на верхівках заліків — дуже висока. Цікаво, що суперники рівняються на «Ред булл», який у Кубку конструкторів наразі лише третій. Так, керівник «Феррарі» Стефано Доменікалі вказує на стабільний прогрес австрійської «стайні», що демонструє постійно вищу швидкість, аніж суперники, виграє всі «поули», а проблеми має тільки з надійністю болідів у головних гонках. «Ред булл» — найшвидший у пелотоні. І ми будемо так само вдосконалювати аеродинаміку, щоб збільшити притискну силу», — каже бос «Скудерії».

Щодо російського пілота, то у кваліфікації Віталій Петров показав 14–й час, отримав штраф на п’ять позицій за заміну коробки передач, а в головній гонці приїхав 11–м.

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 5–й етап. Гран–прі Іспанії. Автодром «Каталунья» (Барселона; 307,104 км; 66 кіл)

Залікова десятка: 1. Уеббер («Ред булл») — 1:35.44,1. 2. Алонсо («Феррарі») — +24,0. 3. Феттель («Ред булл») — +51,3. 4. М. Шумахер («Мерседес») — +1.02,1. 5. Баттон («Макларен») — +1.03,7. 6. Масса («Феррарі») — +1.05,7. 7. Сутіл («Форс Індія») — +1.12.9. 8. Кубіца («Рено») — +1.13,6. 9. Баррікелло («Уїльямс») — +1 коло. 10. Альгерсуарі («Торо россо») — +1 коло.

Загальний залік: Баттон — 70, Алонсо — 67, Феттель — 60, Уеббер — 53, Росберг («Мерседес») — 50, Масса, Хемілтон («Макларен») — 49, Кубіца — 44, Шумахер — 22, Сутіл — 16...

Кубок конструкторів: «Макларен» — 119, «Феррарі» — 116, «Ред булл» — 113, «Мерседес» — 72, «Рено» — 50, «Форс Індія» — 24, «Уїльямс» — 8, «Торо россо» — 3.