Із ЖЕДів зніматимуть «Скайп»

08.04.2010

Уже до кінця квітня всі госпрозрахункові житлово–експлуатаційні дільниці Полтави, що підпорядковані мерії, будуть підключені до інтернету й забезпечені комп’ютерними програмами «Скайп» (Skype). Про це повідомила журналістам начальник управління зі звернення громадян міськвиконкому Лідія Буркова. За її словами, комунальні дільниці були повністю комп’ютеризовані ще у 2008 році, а в чотирьох із них віднедавна вже є змога «гуляти» у всесвітньому «павутинні» та користуватися згаданою програмою.

Таке «оскайпування» потрібне передовсім для оперативнішого реагування на звернення громадян із приводу найнагальніших житлово–комунальних проблем та поліпшення контролю за усуненням недоліків. Адже не секрет, що левова частка таких звернень до влади стосується саме діяльності ЖЕДів. Водночас нерідко для того, щоб «залатати» водопровідну трубу чи полагодити кран, мешканці міста звертаються до його перших осіб чи навіть «вище». Зрозуміло, «згори» такі звернення, скарги все одно «спускають» донизу, власне, до тих же таки жедівців. Для останніх часом набагато важливіше відзвітуватися перед начальством і скаржником звичайнісінькою відпискою, ніж вирішити проблему по суті...

Застосування «Скайпу» (нагадаємо, що йдеться про програму, яка дозволяє через інтернет одразу багатьом співбесідникам спілкуватися між собою в режимі голосового зв’язку, а за наявності веб–камер ще й подивитися один одному в очі) найсуттєвіше вдарить по такому бюрократичному «футболу» з виснажливим листуванням, очікуванням реакції того чи іншого чиновника та виконавця, традиційними пошуками крайнього… Бо ж після повсюдного введення згаданої програми в дію ті ж таки очільники мерії, приймаючи громадян, можуть одразу підключити до діалогу керівників ЖЕДів і вже з ними за участю скаржника з’ясувати деталі проблеми, дати відповідні доручення. Зрештою, й контролювати його виконання після такої «аудіо– чи відеоконференції» буде набагато легше — різноманітні «відмазки» зі взаємними звинуваченнями та перекладанням власних обов’язків на когось іншого вже не проходитимуть. Власне, порівняно недорогий «Скайп» сьогодні цілком доступний і для багатьох «звичайних» користувачів інтернету, котрі, так би мовити, за сумісництвом є споживачами послуг комунальників. Частина з них віддала б дуже багато, аби після безрезультатних телефонних дзвінків нарешті подивитися начальникові «рідного» ЖЕДу в очі. Тепер їхні мрії здійсняться?