Буря в пустелі

16.03.2010
Буря в пустелі

Фернандо Алонсо виграв перший етап з осені 2008 року. (Фото Рейтер.)

Гарячим в усіх сенсах виявився перший етап 61–го чемпіонату «Формули–1» — і за температурою повітря на пустельному автодромі «Сахір» у Бахрейні (до +36), і за градусом боротьби. «Поул–позишн» виграв срібний призер минулого сезону Себастьян Феттель із «Ред булла». Німець упевнено вів перед і, здавалося, доведе справу до переможного кінця. Однак болід австрійської «стайні» виявився не ідеально підготовленим до першого старту і після половини дистанції почав вередувати, втрачаючи швидкість. Спершу механіки грішили на збої у вихлопній системі, але згодом з’ясувалося, що вийшла з ладу запальна свічка у двигуні «Рено», встановленому на машині Феттеля Red Bull RB6. Попри поламку, Себ утримався не просто в заліковій зоні, яка в цьому чемпіонаті розширена до десяти місць, а посів високу четверту сходинку — це 12 очок.

А чільну позицію на 33–му колі окупував іспанець Фернандо Алонсо із «Феррарі», котрий за підсумками кваліфікації був другим, і вже нікому лідерство не віддав. «Скудерія» взагалі оформила дубль — одразу за новачком «стайні» Алонсо фінішував її бразильський старожил Масса. І такий результат Феліпе тішить фанів команди з Маранелло не менше, аніж перемога Алонсо, адже Масса відновився після важкої травми, через яку пропустив значну частину минулого чемпіонату. І це при тому, що на обох болідах «Скудерії» перед стартом першого етапу довелося екстрено замінити двигуни, а мотор Масси ще й занадто перегрівався по ходу гонки!

 

Фаворити

25 пунктів Фернандо за перше місце і 18 Феліпе — за друге — вагома заявка «Феррарі» на тріумфальний сезон–2010 після вельми невдалого 2009–го. Це 211–та перемога «червоних» із 794 стартів на Гран–прі; крім того, гонщики цієї команди виграли чотири етапи з семи, що проводилися в Сахірі з 2004 року. Алонсо, який уклав п’ятирічний контракт із «Феррарі», не приховував свого щастя: «Кращий початок сезону, початок партнерства з «Феррарі» навіть важко собі уявити. Гонка вдалася на славу, я дуже задоволений і своїм виступом, і роботою боліда. Що ще можна додати? Я виступаю у складі найсильнішої «стайні» у світі».

Третє місце на подіумі зайняв Льюїс Хемілтон із «Макларена». Ця британська команда хоч і послабилася після розриву з «Мерседесом», але 21 очко екс–чемпіонів світу Хемілтона і Дженсона Баттона можна вважати вдалим результатом для початку. Утім як і п’яте–шосте місця німців Ніко Росберга та Міхаеля Шумахера.

Червоний барон Шумі висловив неабияке задоволення поверненням у змагальний вир «королівських перегонів». З іншого боку, найтитулованіший пілот в історії «Ф–1» нарікає на зміни в регламенті, які, на його думку, зробили суперництво нуднішим, ніж раніше. «Після старту твоє завдання полягає лише в тому, щоб тримати темп і намагатися не робити помилок, — сказав семиразовий чемпіон світу в інтерв’ю Бі–Бі–Сі. — Обгони стали дуже проблемними». І справді, через те, що ФІА — вперше з 1993 року — заборонила дозаправки на піт–стопах, боліди з самого початку везуть у величезних баках «стратегічний» запас пального на всю дорогу (близько 180 літрів), а додаткова маса віднімає швидкість.

Росс Браун, глава нових «Срібних стріл» (а «Мерседес» забрав своє історичне прізвисько в «Макларена»), каже: «Ніко і Міхаель відмінно попрацювали, але ми повинні надати їм машину, яка дозволить боротися за вищі результати. Сьогодні наша швидкість у гонці не дозволяла претендувати на подіум». Варто зазначити, що кваліфікація відвела Росбергу і Шумахерові п’яте та сьоме місця.

Новачки

Із новачків «Формули» в очки не потрапив ніхто, а найвище місце посів німець Ніко Хюлькенберг з «Уїльямса» — 14–те.

З–поміж нових команд найкращим можна вважати виступ малайзійського «Лотуса», який залучив досвідчених пілотів: Ко­валайнен — 15–й, Труллі — 17–й.

До самого початку недільної гонки були сумніви, чи взагалі візьмуть у ній участь боліди команди «Іспанія», яка терміново замінила «Кампос» і не мала передсезонних тестів. Але Карун Чандхок та Бруно Сенна, небіж знаменитого чемпіона «Ф–1», таки стартували. Індус невдало наїхав на незнайомий горбок і зійшов уже на першому колі, бразилець протримався до фатальної несправності аж 17 кіл.

Пілоти іншого аутсайдера, англійської команди «Вірджин», — Тімо Глок та ще один дебютант Лукас ді Грассі — протрималися два і 16 кіл відповідно. Ці машини також надто ненадійні.

Непогано йшов росіянин Віталій Петров на жовто–чорному «Рено» із великим написом LADA на борті. Із 17–го кваліфікаційного місця він пробився на 11–те, але не зміг виїхати з піт–стопа на 14–му колі: у машині була пошкоджена задня підвіска.

До речі, з’ясувалося, що Петрова взяли в «Рено» не лише за його водійський хист, а через протекцію... найвищого керівництва Росії. Перед новими власниками французької «стайні» постала гостра проблема з фінансуванням, 15 мільйонів євро для «Рено» «підігнав» «Газпром» за розпорядженням прем’єр–міністра РФ Путіна, але за умови, щоб у кокпіті сидів росіянин.

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 1–й етап. Гран–прі Бахрейну. Траса «Сахір» (308,405 км; 49 кіл).

Залікова десятка: 1. Алонсо — 1:39.20,396. 2. Масса (обидва — «Феррарі») — відставання 16,0. 3. Хемілтон («Макларен») — +23,182. 4. Феттель («Ред булл») — +38,799. 5. Росберг — +40,213. 6. М. Шумахер (обидва — «Мерседес») — +44,163. 7. Баттон («Макларен») — +45,280.
8. Уеббер («Ред булл») — +46,360.
9. Ліуцці («Форс Індія») — +53,008. 10. Баррікелло («Уїльямс») — +1.02,489.

Чемпіонат пілотів: Алонсо — 25 очок, Масса — 18, Хемілтон — 15, Феттель — 12, Росберг — 10, Шумахер — 8, Баттон — 6, Уеббер — 4, Ліуцці — 2, Баррікелло — 1.

Кубок конструкторів: «Феррарі» — 43, «Макларен» — 21, «Мерседес» — 18, «Ред булл» — 16, «Форс Індія» — 2, «Уїльямс» — 1.

 

КАЛЕНДАР

Етап Гран–прі Місце Дата

1 ГП Бахрейну Сахір 14 березня

2 ГП Австралії Мельбурн 28 березня

3 ГП Малайзії Куала–Лумпур 4 квітня

4 ГП Китаю Шанхай 18 квітня

5 ГП Іспанії Барселона 9 травня

6 ГП Монако Монте–Карло 16 травня

7 ГП Туреччини Стамбул 30 травня

8 ГП Канади Монреаль 13 червня

9 ГП Європи Валенсія 27 червня

10 ГП В. Британії Сильверстоун 11 липня

11 ГП Німеччини Хоккенхайм 25 липня

12 ГП Угорщини Будапешт 1 серпня

13 ГП Бельгії Спа 29 серпня

14 ГП Італії Монца 12 вересня

15 ГП Сінгапуру Сінгапур 26 вересня

16 ГП Японії Судзука 10 жовтня

17 ГП Кореї Чолла–Намдо 24 жовтня

18 ГП Бразилії Сан–Паулу 7 листопада

19 ГП Абу–Дабі Абу–Дабі 14 листопада