Шумі проти «Жигулів»

13.03.2010

Завтра о 16–й годині любителі автоспорту в усьому світі знову прикиплять до телеекранів: у Бахрейні, на трасі «Сахір», стартує перша гонка нового сезону «Формули–1». У четвер і п’ятницю там відбулися заїзди першої і другої вільних практик (їх виграли, відповідно, німець Адріан Сутіл із «Форс Індія» та Ніко Росберг із «Мерседеса»), а на сьогодні призначені ще одна практика та перша кваліфікація чемпіонату–2010. В історії «королівських перегонів» він буде 61–м і обіцяє принести шалену інтригу — принаймні більшу, ніж минулого сезону. «Це буде фантастичний сезон — із новими командами, новими талановитими пілотами і новими правилами », — описує передчуття більшості провідних пілотів бразилець Рубенс Баррікелло з команди «Уїльямс». Серед найсуттєвіших змін у правилах — заборона дозаправок упродовж гонки та відмова від системи KERS.

 

Кадрові зміни

Змін перед початком сезону було справді дуже багато — і кадрових перестановок, і появи нових команд та зникнення старих. Найгучнішим переходом можна вважати приєднання Дженсона Баттона до команди «Макларен». Відтак «Срібні стріли» стали першою командою з 1989 року, яка складається із двох чинних чемпіонів світу. Другий пілот у «Макларені–Мерседесі» — переможець сезону–2008 Льюїс Хемілтон, також британець, що автоматично робить «срібних» чи не основними претендентами на перемогу.

Не менші шанси на здобуття Кубка конструкторів — у «стайні» «Мерседес». Це колишній «Браун GP» (володар КК–2009), придбаний у міжсезоння німецьким автоконцерном. Керівником команди, яка стала німецькою, залишається звитяжний англієць Росс Браун. У середу його прийняла в Букінгемському палаці королева Єлизавета II, нагородивши титулом кавалера Ордена Британської імперії.

Головною ударною силою «Мерса» буде 40–річний Міхаель Шумахер: найтитулованіший пілот в історії «Ф–1» повернувся у «великі призи» після паузи тривалістю три сезони. «Почуваюся, як дитина на Різдво, — казав напередодні Гран–прі Бахрейну Шумахер. — Із задоволенням смакуватиму протистояння з найкращими гонщиками планети. Люблю такі битви. Саме за цим я повернувся у великий спорт». Щоправда, Червоний барон визнає: болід «Мерседеса» наразі не в оптимальному стані. У четвер Шумі показав десятий час, а на вчорашній практиці був уже третім.

Щодо інших значних трансферів, то ще один екс–чемпіон — Алонсо — перебазувався з «Рено» у «Феррарі», Баррікелло — з «Брауна» в «Уїльямс», Ковалайнен із «Макларена» в «Лотус», а новими пілотами «Рено» стали поляк Кубіца (екс–БМВ) та перший росіянин у «Формулі–1» Віталій Петров. Із такої нагоди з керівництвом та 25–річним гонщиком французької команди зустрівся навіть прем’єр–міністр Росії Володимир Путін, а одним зі спонсорів «Рено» буде... автомобільна марка «Лада», над якою самі росіяни кепкують у численних анекдотах. Хай там як, а логотип «Лади» надалі прикрашатиме болід не останньої команди «Формули–1».

Серед інших новачків варто виділити бразильця Бруно Сенну: племінник легендарного чемпіона Айртона Сенни вийшов на велику трасу через 15 років після загибелі дядька по матері в мотоциклетній катастрофі.

Нові команди

Сенна–небіж виступатиме в новій команді «Іспанія» (абревіатура — HRT), котра попередньо проектувалася під назвою «Кампос». Ще двома новачками стали колективи «Лотус», підтримуваний урядом Малайзії, та британський «Вірджин». Останній, слід відзначити, на передсезонних тестах мав найбільше технічних проблем і є головним претендентом на звання невдахи номер один.

Після відмови БМВ продовжувати змагання «стайню» повернув собі швейцарець Петер Заубер. Назва «БМВ–Заубер» збереглася, але двигуни ця команда використовуватиме від «Феррарі».

Загалом аж десять команд–новачків претендували на заявку в чемпіонаті–2010, серед них — навіть MyF1dream.com, створена любителями серії, яка планувала існувати на пожертви від вболівальників. Але більшості довелося відмовити, зокрема й американській US F1 Team та сербській «Стефан Гран–прі», котрі фігурували серед потенційних учасників аж до березня.

 

НА СТАРТ!

Список учасників чемпіонату світу–2010:

«Макларен» (В. Британія) — Дженсон Баттон, Льюїс Хемілтон

«Мерседес» (Німеччина) — Міхаель Шумахер, Ніко Росберг

«Ред булл» (Австрія) — Себастьян Феттель, Марк Уеббер

«Феррарі» (Італія) — Феліпе Маса, Фернандо Алонсо

«Уїльямс» (В. Британія) — Рубенс Баррікелло, Ніко Хюлькенберг

«Рено» (Франція) — Роберт Кубіца, Віталій Петров

«Форс Індія» (Індія) — Адріан Сутіл, Вітантоніо Ліуцці

«Торо россо» (Італія) — Себастьєн Буемі, Хайме Альгерсуарі

«Лотус» (Індонезія) — Ярно Труллі, Хейккі Ковалайнен

HRT, або «Іспанія» — Карун Чандхок, Бруно Сенна

«БМВ–Заубер» (Швейцарія) — Педро де ла Роса, Каму Кобаясі

«Вірджин» (В. Британія) — Тімо Глок, Лукас ді Грассі