Інший погляд: про воєнний альбом Андрія Котлярчука «Звільнена Київщина»
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
Композиція вінничанина Олександра Никитюка «Золоті рибки зимових поцілунків».
Доля часто несправедлива до такого виду мистецтва, як лендарт. Художні твори, для яких необхідним тлом і органічним складником стало природне середовище, зазвичай живуть недовго, бо їх швидко руйнують стихії. Особливо це відчувається тоді, коли в холодний сезон артефакти творяться на засніжених територіях, а в ролі важливого будівельного елементу виступає сніг. Для прикладу можна назвати «Сноухендж», створений торік на Вінниччині за зразком знаменитої пам’ятки Стоунхендж, от тільки не з каменю, а зі снігу.
Усе, що наразі залишається митцям та глядачам, — зберегти композиції на світлинах та відеозаписах. Саме тому п’ятий міжнародний фестиваль лендарту «Аплікація духу» відкрився виставкою фотографій, що показали здобутки попередніх років. Оскільки твори переважно великі за розміром, то найефектніше виглядали знімки, зроблені з вертольота.
За традицією, місцем проведення «Аплікації духу» стало велике скіфське городище під містом Немирів. Потрапити на нього змогли не всі бажаючі. На попередній конкурс було подано 48 проектів майбутніх композицій, але тільки двадцять щасливчиків пройшли відбір і були допущені до участі у фестивалі. Щоправда, «завдяки» кризі міжнародне представництво цьогоріч виглядало вельми скромно, хоч раніше сюди приїжджали навіть китайці: організатори змогли запросити тільки художницю із Польщі Іоанну Зєманек, котра запропонувала відтворити свою композицію «Сходження», уже виконану в Кракові. Проте регіони України були представлені широко: Київ, Одеса, Харків, Львів, Закарпаття...
«Аплікаторам духу» пощастило: якщо минулі зими видались малосніжними, то нині білого багатства — хоч відбавляй. Правда, не обійшлось і без малоприємних сюрпризів. Напередодні над скіфським городищем продощило, а потім мороз міцно прихопив поверхню снігу. Аби створити задумане, митці немало сил тратили на те, щоб ламати снігову кірку, здатну витримати вагу людини.
Ясна річ, описувати артефакти — річ невдячна, їх краще бачити. Серед найвдаліших творів учасники відзначали «Кристалографію» Анни Надуди, «Весну inside» Олексія Коношенка, «Берегиню» Орисі Нечипорук. А композиція Дмитра Матюхіна «Перехід Мари» поєднала дві, здавалось би, непоєднувані стихії: сніг і вогонь. З неї почалось вогненне шоу заключної частини фестивалю, яке у вечірніх сутінках освітило і немов оживило стародавні вали городища, яким кілька тисяч років.
Оскільки «Аплікація духу»–2010 уже досягла першого ювілею, то організатори пообіцяли за результатами фестивалю випустити буклет із супровідними текстами українською, англійською та російською мовами.
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
У місті Парк-Сіті американського штату Юта в день відкриття кінофестивалю Sundance 23 січня відбудеться світова прем’єра другого повнометражного фільму українського режисера Мстислава Чернова «2000 метрів до Андріївки». >>
До основної конкурсної програми 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю вперше за 25 років відібрали стрічку української режисерки: цьогоріч - це фільм Катерини Горностай "Стрічка часу". >>
Створену Кременецько-Почаївским державним історико-архітектурним заповідником за дорученням Міністерства культури та стратегічних комунікацій інвентаризаційну комісію - не допустили до роботи представники Свято-Успенської Почаївської лаври. >>
Список із 25 об’єктів світу, що потребують збереження оприлюднив Всесвітній фонд пам’яток (World Monuments Fund, WMF). Серед об'єктів, що увійшли до переліку на 2025 рік – столичний Будинок вчителя, турецьке місто Антак'я, історична міська структура Гази та Місяць. >>
«Я зрозумів, що мушу бути українофілом – це я зрозумів цілком свідомо. І от я жадібно ухопився за українство. Кожнісіньку вільну від «офіційних занять» часину я присвячував Україні. Перша ознака національності є мова – я й нею найперше заклопотався», - писав Агатангел Кримський. >>