Про музей фотографії в Україні говорити ще рано. У нас не те що фотофестивалю путнього немає, а місця, де б регулярно могли виставлятися фотохудожники, не знайти. Порівняно недавно у Києві відкрилася галерея, яка з самого початку свого існування спеціалізується винятково на фотографії. У Brucie Collections українська публіка вперше познайомилася з роботами фотографів міжнародного рівня — ню Хельмута Ньютона, красою руху Ховарда Шатца, пейзажами Африки Себастьяно Сальгадо, ландшафтами Італії та Ямайки Антона Ланге, еротикою Гуідо Арджентіні. Серед екзотичних пейзажів і оголеної натури перевага надається фешн–фотографії. Першим у Brucie Collections виставлявся американський фешн–фотограф Майкл Маккефрі, який у Києві відзняв колекцію Лілії Пустовіт. Слідом за ним —Хаггі Регнарссон, Девід Дребін, Альберт Уотсон.
Сьогодні Brucie Collections засвітилася зірковими обличчями Роксан Лоуіт. Фотограф понад 30 років із камерою в руках «переслідує» знаменитостей. Роксан не папараці, але й не постановочний фотограф. На показах моди вона працює за кулісами, моделі — її знайомі, як і зірки кіно та шоу–бізнесу. Без гриму й офіціозу для журналів Elle, Magazine, Glamour і Tatler вона зняла Іва Сен–Лорана, Джонні Деппа, Скарлет Йохансон, Джорджа Клуні, Наомі, Антоніо Бандераса, Роберта Де Ніро, Енді Ворхола, Сальвадора Далі.
У галереї кажуть, що серед колекціонерів виставки ажіотажу не викликають, адже немає сформованого ринку фотографії, а от відвідувачам завжди цікаво дізнатися про нові імена. Brucie Collections — комерційна галерея: все, що тут виставляється, можна придбати. У каталозі біля кожної роботи є цінник і тираж фотографії. Альберт Уотсон сфотографував Кейт Мосс у 1993 році. Притримав до 2008–го і продав на Sotheby’s за 100 тис. дол. Минулого місяця у Brucie Collections та сама Кейт Мосс коштувала 18 тис. «зелених». «З маленьких галерей починається великий бізнес. Хто має чуття на фотографії, може швидко розбагатіти, — запевняють у Brucie Collections. — Ми безпосередньо співпрацюємо з фотографами. Вони пересилають нам каталог, власник галереї Вадим Яценко вибирає, що буде виставляти. Тоді фотограф роздруковує, оформляє і надсилає до нас. Тираж фотографії визначає автор. Коли фотографія зроблена, він заявляє — буде 5 копій чи 20. Чим ближче до кінця тиражу, тим фотографія дорожча. Ще ніхто не наважувався порушувати дане слово і збільшувати тираж. Для відомих фотографів імідж — понад усе».
Київському фотографу Олександру Зубку виставки в Brucie Collections не цікаві. «Самі обличчя, гламур, а де життя? Я репортер за природою. А тут фотографії без глибини, штучні. Фешн–фотографії не для нас», — розповідає «УМ» Зубко. Вадим Яценко міг би посперечатися з Олександром. Для власника галереї і керівника модельної агенції «Лінія 12» мода є життям. У Києві він відомий колекціонер, має непогану збірку венеційської бронзи, нецке, живопису, графіки, скульптури. Коли прийшов до фотографії, не пригадує. Каже, що для себе вирішив колекціонувати не фотографії, а емоції. З фотографами знайомиться завдяки їхнім роботам у журналах моди, а тоді виходить на агентів. «На співпрацю погоджуються без вагань. У Європі не так багато фотогалерей, щоб вони регулярно виставлялися. Персональна виставка — це завжди приємно», — зазначає Вадим Яценко.
Із українських фотографів у Brucie Collections виставлявся лише Віктор Марущенко. Вадим Яценко спершу хоче показати світову фешн–фотографію — заплановані виставки Девіда Бурдені, Гай Бурдіна, Майкла Поліца, Телері ЛеГейс: «Як бачите, у нас або пейзажі, або еротика, або фешн. Ніякої соціальної тематики. Після серії закордонних майстрів власник галереї планує показати й українських фешн–фотографів. Кого саме — не знаємо, але що це будуть не молоді, а сивочолі — це точно», — запевняють дівчата з галереї.
Відкривати нові імена Вадим Яценко не планує. Він працює тільки зі знаменитостями, які фотографують знаменитостей. Можливо, Brucie Collections стане прикладом для арт–галерей, які не ризикують братися за фотографію. Якщо галерея із фешн–фотографами, які фотографують штучну красу, придумане життя, матеріальні ілюзії, має постійних відвідувачів, то чому б не продовжити лінію і не заповнити нішу соціальної фотографії чи репортерської? Адже це не тільки затребуване мистецтво, а й, як показує Brucie Collections, непоганий бізнес.