За Матадором і Царем

19.01.2010
За Матадором і Царем

47–річний іспанець Карлос Сайнс виграв «Дакар» уперше. (Фото Рейтер.)

Ще за кілька днів до фінішу 32–го ралі–рейду «Дакар» стало зрозуміло, що по перемогу в Кубку конструкторів у різних класах отримають такі гіганти машинобудування, як «Фольксваген», КТМ, КамАЗ та «Ямаха». Та й імена гонщиків, які опиняться на першій позиції в генеральній класифікації своїх класів, можна було назвати заздалегідь із великою часткою ймовірності.

Перед 14–м відрізком, що простягався на аргентинській землі між містами Сан–Рафаель та Буенос–Айрес, мало вирішитись лише одне чемпіонське питання: чий екіпаж стане тріумфатором суперечки позашляховиків — Карлоса Сайнса чи Нассера Аль–Аттія. Їх в «абсолюті» розділяло лише трохи більше двох хвилин. Остання спецділянка протяжністю 220 км була рівнинна і в навігаційній карті значилася як «дуже швидкісна». У таких умовах, як риба у воді, мав почуватися 47–річний іспанський автогонщик, адже Сайнс усю молодість віддав ралі й здобув там на початку 1990–х років два титули чемпіона світу.

Звісно, «Матадор» (так ще називають Сайнса) вже не такий швидкий, як раніше, але його впевненості й досвіду виявилося достатньо, щоб утриматись на вершині генеральної класифікації. За підсумками етапу піренеєць програв колезі по «Фольксвагену» 36 секунд, але цього вистачило для завоювання Сайнсом першого в кар’єрі чемпіонського титулу на «Дакарі».

Спокійніше відчував себе по дорозі до столиці Аргентини росіянин Володимир Чагін на КамАЗі. Його тотальне домінування на другому південноамериканському рейді вилилося в шостий загальний тріумф. За два тижні змагань «Цар пустелі» побив рекорд Стефана Петранселя за кількістю окремих перемог на «Дакарах». Тепер таких звитяг в активі гонщика з Татарстану 56.

Справжній клас та стабільність продемонстрував мотогонщик Сіріл Деспре на КТМ. Попри те, що француз переміг лише на трьох етапах із 14–ти, на фініші його перевага над найближчим переслідувачем вимірювалася годиною. Вікторія на «Дакарі–2010» стала для Деспре третьою в кар’єрі.

На жаль, українець Вадим Нестерчук, який виступав на «Міцубісі», не зміг пройти марафон до кінця. Єдиний представник нашої держави зійшов з дистанції на восьмому етапі через технічні проблеми. Водночас одноклубник Нестерчука по команді «Сікст Юкрейн», француз Марко Піана на вантажівці «Мерседес», таки довіз український прапор до фінішу, посівши в загальному заліку 24–ту сходинку (фінішували 28 екіпажів). Нагадаємо, це авто починало гонку як машина підтримки нашого позашляховика.

 

ТАБЛО

Ралі–рейд «Дакар» (Аргентина/Чилі). Підсумковий залік.

Вантажівки. 1. Чагін, Савостін, Ніколаєв (Росія, «КамАЗ») — 55 год. 04 хв. 47 сек. 2. Кабіров, Бєляєв, Мокєєв (Росія, «КамАЗ») — +1 год. 13 хв. 08 сек. 3. ван Фліт, Ванхольт, ван Вінендаль (Голландія, «Гінаф») — +10.43,20... 24. Піана, Трьош, Мультіну (Франція, «Мерседес») – +16.00,00...

Авто. 1. Сайнс/Круз (Іспанія, «Фольксваген») — 47.10,00. 2. Аль–Аттія/Готшалк (Катар/Німеччина, «Фольксваген») — +2,12. 3. Міл­лер/Пічфорд (США/ПАР, «Фольксваген») — +32,51...

Мотоцикли. 1. Деспре (Франція, КТМ) — 51.10,37. 2. Уллевальсетер (Норвегія, КТМ)— +1.02,52. 3. Лопес Контардо (Чилі, «Апрілья») — +1.09,48...

Квадроцикли. 1. М. Патронеллі (Аргентина, «Ямаха») — 64.17,44. 2. А. Патронеллі (Аргентина, «Ямаха») — +2.22,59. 3. Гонсалес (Іспанія, «Ямаха») — +5.07,31...