Як не дивно, але перехід через Анди, який очікував караван учасників «Дакара» на 11–му етапі, жодним чином не вплинув на становище лідерів гонки. Більше того, склалося враження, що саме на відрізку між столицею Чилі, Сантьяго, та аргентинським Сан–Хуаном деякі фаворити вирішили трохи відпочити. Можливо, цей тактичний хід був обумовлений упевненістю в своєму «залізному коні», який не повинен був програти переслідувачам на короткій швидкісній спецділянці завдовжки 220 км надто багато часу.
Але на «полонинах» Анд розслаблялися не всі. Так, іспанець Карлос Сайнс на «Фольксвагені» був змушений захищати лідерську позицію від атак партнера по команді Нассера Аль–Аттія. Катарський гонщик в абсолютному заліку позашляховиків іде в лічених хвилинах від Карлоса і претендує на чемпіонську корону. Хоча в умовах короткого етапу суттєво відігратися було складно, проте арабові все ж вдалося скоротити відставання від конкурента. Підібратися до лідера на відстань 4 хв. 28 сек. Аль–Аттії допоміг «повільний» прокол шини на автомобілі піренейця. А переміг на цьому етапі французький гонщик на БМВ Герлен Шишері — вперше на «Дакарі».
Не було особливої потреби «знущатися» над своїм КамАЗом «цареві» пустелі Володимиру Чагіну. За три етапи до фінішу, який запланований на суботу в Буенос–Айресі, позиції Чагіна серед вантажівок непохитні. Лідер за загальними перемогами на «Дакарах» хоч і програв 32 секунди своєму товаришеві Фірдаусу Кабірову, проте впродовж всього етапу періодично нагадував йому про себе, виходячи на провідну позицію в гонці. Для Кабірова це був третій успіх на «Дакарі–2010» і 32–й — у кар’єрі. Переможець визнав, що краєвиди на 11–му етапі були найгарнішими за всю гонку.
До речі, серед вантажівок продовжує змагатися формально українська команда — під вивіскою «Сікст Юкрейн» — на чолі із французом Марко Піаною. Раніше його «Мерседес» вважався машиною підтримки нашого «Міцубісі», пілотованого Вадимом Нестерчуком, а після сходження головного авто «Сікст Юкрейн» продовжив змагання самостійно. Відтак Піана йде в загальному заліку на 23–й позиції поміж 30 учасників, відстаючи від лідера аж на 70 годин.
Марко Кома на мотоциклі КТМ хоч і не претендує на загальний тріумф (через порушення регламенту гонщик отримав шестигодинний штраф), однак намагається на кожному етапі підтвердити реноме одного з найкращих ралістів світу. Можливо, на чергові подвиги Марко спонукала приємна звістка з госпіталю, де опритомнів італійський мотогонщик Лука Манка. Саме цей колега по цеху на стартових відрізках пожертвував своїм колесом для Марко, аби той продовжував боротьбу за перемогу.
Проте у боротьбі за четверту вікторію на цьогорічному марафоні минулорічний переможець знову припустився помилки. Цього разу Кома втратив орієнтири і був змушений блукати в горах, гаючи дорогоцінні секунди. Тож першість на ділянці дісталася голландцеві Франсу Верховену на БМВ. Радості мюнхенців позавчора ввечері не було меж — адже мотоцикли їхнього заводу востаннє тріумфували на «Дакарі» ще в 2001 році. Проте за ніч все стало з ніг на голову, коли організатори змагань присудили Верховену п’ятихвилинний штраф. Тож перемога на 11–му етапі дісталася таки Марко Комі.
ТАБЛО
Ралі–рейд «Дакар» Становище після 11 етапів.
Вантажівки. 1. Чагін, Савостін, Ніколаєв (Росія, «КамАЗ») — 45 год. 12 хв. 38 сек. 2. Кабіров, Бєляєв, Мокєєв (Росія, «КамАЗ») — +1.12,23 сек…
Авто. 1. Сайнс/Крус (Іспанія, «Фольксваген») — 39.16,55. 2. Аль–Аттія/Готшалк (Катар/Німеччина, «Фольксваген») — +4,28…
Мотоцикли. 1. Деспре (Франція, КТМ) — 42.05,10. 2. Лопес Контардо (Чилі, «Апрілья») — +1.20,54...
Квадроцикли. 1. М. Патронеллі — 52.27,42. 2. А. Патронеллі (обидва — Аргентина, «Ямаха») — +2.23,05...