Зміни через культуру
Євросоюз офіційно присвоїв звання культурної столиці Європи у 2010 році німецькому місту Ессен, розташованому на заході країни, а також всій Рурській області Німеччини. «Зміни через культуру — культура через зміни» — девіз Ессена на 2010 рік. На сьогодні в Рурській області працює багато музеїв, театрів та інших атрибутів культурного життя. З нагоди присвоєння звання культурної столиці минулих вихідних в Ессені відкрили новий музей, де зібрано понад шість тисяч цінних експонатів, що ілюструють багату історію та культуру краю. У ці дні німці відгуляли фестиваль Рур–2010 на чолі з федеральним президентом Німеччини Хорстом Келером і президентом Єврокомісії Жозе Мануелем Баррозу. До кінця року заплановано провести дві з половиною тисячі різноманітних культурних заходів.
Починаючи з 1985 року, за ініціативою Євросоюзу щонайменше одне європейське місто отримує статус культурної столиці Європи. Німеччина вже двічі здобувала цей титул для своїх міст. Свого часу це були Берлін і Веймар, цього разу — ціла Рурська область. Поруч із Руром у 2010 році європейськими столицями назвали також турецький Стамбул та угорський Печ.
Тривимірні війни
Всесвітньо відомі блокбастери «Зоряні війни» та трилогія «Володар кілець» незабаром можуть зробити тривимірними. Такою ідеєю загорілися творці стрічок Джордж Лукас і Пітер Джексон. На зміни їх надихнув «Аватар» Джеймса Кемерона. Вже сьогодні Джордж Лукас і Пітер Джексон розпочали роботу над 3D–версією своїх найбільш касових фільмів і в 2012 році мають намір вразити об’ємом. У цей проект Лукас ладен вкласти приблизно десять мільйонів доларів. До виходу в прокат «Аватара» режисерів хвилювало питання, чи назбирає 3D–фільм повні зали кінотеатрів, обладнаних під цей формат. Після того, як стрічка побила всі рекорди, а за версією Boxofficemojo.com світові збори фільму Кемерона склали майже один мільярд 200 мільйонів доларів, сумніви кіношників розвіялися.
Переробка старих фільмів у тривимірний формат займає всього чотири місяці. Однак у світі існує кілька компаній, які виконують подібну роботу. З Нового року їх засипали пропозиціями щодо співпраці.
Led Zeppelin і марки
У світ вийшла нова серія марок, основу якої складуть обкладинки альбомів класики року. Серед них Tubular Bells Майка Олдфілда і четвертий альбом Led Zeppelin, співавтором обкладинки якого був гітарист гурту Джиммі Пейдж. Ідея зробити десять нових марок, які зображуватимуть вініловий диск, належить Королівській пошті Британії. Директор з дизайну Королівської пошти Джульєтта Едгар заявила, що «ця серія присвячена унікальній галузі мистецтва».
При відборі зважали на художню цінність обкладинки, а не музичні дані альбому. Спеціальна комісія переглянула тисячі альбомів за останні 40 років. «Ніхто не знає тепер, через 40 років після виходу у світ альбому Led Zeppelin, ким був цей старигань, зігнутий під в’язкою хмизу, і хто був художником, який створив цей образ. Це відповідає нашим намірам: коли ми задумували альбом, ми хотіли, щоб він залишався загадкою до кінця», — сказав на презентації Джиммі Пейдж.