У той час, коли європейці намагаються впоратися зі сніговими навалами, учасники багатоденного марафону «Дакар» на своїх «залізних конях» долають піщані дюни, гори та пустелі Південної Америки. Ралі–рейд лише вдруге проходить по території Аргентини та Чилі, і, звісно, його учасники не встигли добре вивчити місцевість, проте організатори вирішили проводити змагання під гаслом: «Знайомі місця — нові пригоди».
Останніми роками найменше запитань виникає щодо переможця в класі вантажівок. Починаючи з 2000 року, тут панує команда «КамАЗ–Мастер», яка лише двічі, у 2001 та 2007 роках, поступилася суперникам першим місцем. Схоже, тріумфатором 32–го «Дакара» знову стане команда з Набережних Челнів, адже всі перші шість етапів виграли пілоти з Татарстану. Імовірно, до кінця змагань залишиться вирішити одне питання: яка з двох КамАЗівських вантажівок — п’ятиразового переможця «Дакара» Володимира Чагіна чи чинного володаря титулу Фірдауса Кабірова — найшвидше подолає 9030 км. Наразі лідерство в загальному заліку впевнено утримує «цар», як ще називають Чагіна. Він святкував перемоги на п’яти з шести проведених етапах.
Набагато впертішою на старті гонки виглядала боротьба за титул найшвидшого позашляховика. За відсутності заводської команди «Міцубісі», чемпіонську корону виборюють два німецькі автогіганти — «Фольксваген» та БМВ. Задля захисту минулорічного титулу концерн із Вольфсбурга заявив одразу п’ять екіпажів на «Таурегах». А мюнхенці БМВ, які вперше на ралі привезли позашляховики, залучили на свій бік дев’ятиразового тріумфатора «Дакара» — Стефана Петранселя. Француз, перемігши на третьому етапі, потіснив із першої сходинки загального заліку представника Катару Нассера Аль–Аттія, котрий виступає за «Фольксваген».
Проте технічні проблеми з підвіскою у «БМВ Х3» Петранселя, що виникли на п’ятому етапі, призвели до більш ніж двогодинного відставання від лідера, котрим став інший представник «Фольксвагена» — іспанець Карлос Сайнс. Тож, випавши з боротьби за підсумковий тріумф, іменитий француз продовжив заочно змагатися з росіянином Чагіним у кількості перемог на окремих етапах, здобутих за часів багаторічних виступів на гранд–рейді. На шостому відрізку, що проходив на чилійській землі уздовж Тихого океану, «Петер» записав до свого активу 53–тю перемогу, тоді як у гонщика «КамАЗа» таких здобутків лише на один менше.
Екіпаж українця Вадима Нестерчука на перемогу не претендує, адже його відставання від лідера — більше 19 годин. На шостому етапі наш екіпаж «Сікст Юкрейн» був 27–м, і це вже помітне досягнення.
А от щоб закрутити інтригу у змаганнях мотоциклістів, організатори намагаються обмежити домінування команди «КТМ», яка не мала собі рівних упродовж попередніх восьми років. Для цього з 2012 року планують поставити всіх учасників у рівні умови — об’єм двигунів мотоциклів не повинен перевищувати 450 куб. см. Наразі ж австрійську команду, що має двигуни більшого об’єму, змусили використовувати рестриктори для обмеження їхньої потужності. Старання оргкомітету не минули даремно: після перших двох етапів у генеральній класифікації лідирував француз Давид Касто на мотоциклі марки «Шерко». А п’ятий домашній етап удалося виграти чилійцю Лопесу Контардо на «Апрільї». Можливо, співгосподар змагань виграв би й шосту спецділянку, однак, заблукавши в рідній місцині, втратив дорогоцінний час. Утім, попри обмеження, загальний залік серед мотоциклістів очолює представник «КТМ» француз Сіріл Деспре.
ТАБЛО
Ралі–рейд «Дакар» (Аргентина/Чилі). Становище після шести етапів.
Вантажівки. 1. Чагін, Савостін, Ніколаєв (Росія, «КамАЗ») — 23 год. 15 хв. 54 сек. 2. Кабіров, Беляєв, Мокєєв (Росія, «КамАЗ») — +38 хв. 11 сек....
Авто. 1. Сайнс/Крус (Іспанія, «Фольксваген») — 20.35,33. 2. Аль–Аттія/Готшалк (Катар/Німеччина, «Фольксваген») — +15,24... 48. Нестерчук/Павлов (Україна/Росія, «Міцубісі») — +19.17,59...
Мотоцикли. 1. Деспре (Франція, КТМ) — 21.35,59. 2. Лопес Контардо (Чилі, «Апрілья») — +42,15...
Квадроцикли. 1. Патронеллі (Аргентина, «Ямаха») — 26.46,06...