Вихід один — під землю

19.12.2009

У Донецьку знову заговорили про майбутнє метро. Цього разу невирішені соціальні проблеми метробудівців саме через відсутність фінансування потягнули за собою ще й екологічні. І внаслідок чого було заявлено, що через припинення відкачування води з будівельних майданчиків може відбутися серйозне підтоплення низки районів обласного центру.

«Ситуація, як і раніше, складна, — каже головний інженер Донецької дирекції метрополітену Анатолій Козаренко. — З початку року з держбюджету ми не отримали ні копійки. На допомогу прийшло місто, яке виділило три мільйони гривень. Спасибі йому за це. У результаті частково погашено заборгованість із зарплатні, та платежів в обов’язкові фонди. Нагадаю: на початок грудня у нашого підрядника, «Донецькшахтометробуду», заборгованість становила дев’ять мільйонів гривень. Тепер, виходить, вона на три мільйони менша. Ясна річ, погасити решту місто просто не зможе. Нам обіцяли, що ось–ось гроші надійдуть. Але такі обіцянки ми чуємо з початку року. І до кого ми тільки не зверталися — в Кабмін, Мінтранс, до народних депутатів...»

Майже 11 місяців донецькі метробудівці працюють без зар­плати, та залишити об’єкти вони не можуть, адже їх треба охороняти, відкачувати воду. Хоча половина працівників вже розрахувалася, а у тих, хто залишився, навіть нема чим заплатити за проїзд у міськелектротранспорті.

Нагадаємо, що Донецьке метро будують вже 16 років. Водночас були й висловлювання про те, що Донецьк може обійтися і без нього, а ось, мовляв, питання будівництва якихось навісних проїздів можна було б і розглянути. Пам’ятається, студенти Донбаської академії будівництва і архітектури навіть проекти «навісного» метро розробляли...

«Ви уявляєте собі вулицю Артема?» — запитує Анатолій Козаренко. І продовжує: «Вона завширшки 20 кроків, а тут ще і навісну дорогу побудувати? Ні, тільки під землю. Іншого виходу немає».

Схоже, метро в Донецьку все–таки побудують. Але сказати, коли, на жаль, складно, адже до сьогодні його фінансування становило всього 10% від необхідного. Якщо так триватиме й надалі, то щось навіть із ще недобудованого може прийти в непридатність... Зазначимо, що в будівництво метрополітену вже вкладено 830 мільйонів гривень, та все ж таки будівельно–монтажних робіт виконано не більше, ніж 30 % від необхідного.