Без протоколу
За рік дії посилених штрафів для водіїв за порушення Правил дорожнього руху ситуацію на українських дорогах навряд чи можна назвати безпроблемною. Чиновники звітують про зменшення кількості загибелі людей у ДТП, збільшення надходжень до бюждету й ратують за посилення вже посиленого українським парламентом 24 вересня минулого року покарання за порушення ПДР. Утім якщо після ухвалення Верховною Радою Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху» чимало розмов було про неминуче зростання хабарництва на дорогах, то нині мало хто вголос наважується заявити про те, скільки ж доводиться дати «на лапу». Адже значно легше на місці «домовитися» з інспектором, віддавши у кілька разів меншу суму, ніж бігати по інстанціях, шукаючи, де треба сплатити значно більше, зате «по закону».
Покарання суворіше — водії обережніші
Якщо для водіїв 17 листопада у календарі — «чорний день», то даішники можуть сміливо вважати його ледь не своїм професійним святом. У Департаменті Державтоінспекції (ДАІ) Міністерства внутрішніх справ України не забули про річницю запровадження підвищених штрафів та поспішили оприлюднити «приємну оку» інформацію про пов’язані з цим успіхи і здобутки. Громадськості пропонують позитив у вигляді зменшення смертності і травматизму на дорогах, водночас усіляко уникають розмов про фінансові вигоди від введення «вдосконаленої» системи покарання водіїв. Мовляв, заробляє держава, ДАІ лише контролює.