Макіївський чобіток проти китайського

11.11.2009
Макіївський чобіток проти китайського

Через застарілі стандарти вітчизняне взуття простіше відправити за кордон, ніж законно продати в Україні. (Фото автора.)

Хто намагався взути на зиму свою дитину, добре знає, яка це проблема. Доводиться вибирати між дешевим і часто неякісним китайським взуттям і дорогущим європейським, яке в ціні не поступається дорослому. Але ж має бути тут якась золота середина. І вона є — це наше вітчизняне взуття. Чому ж його вдень з вогнем не знайдеш?

Як розповіли кореспонденту «УМ» на Макіївській фабриці «Аспект», вітчизняним взуттєвикам цілком реально витіснити з українського ринку зарубіжних конкурентів. Правда, є одне «але». Через те що багато українських ГОСТів не оновлюються останні 15—20 років, сертифікувати, скажімо, дитяче взуття в Україні не просто. На «Аспекті» його виготовляють із тих же високоякісних матеріалів, що і для продажу в Європі, Америці. Але застарілі вітчизняні стандарти вимагають «учорашній день». Зрозуміло, що ті, хто нелегально продає китайський ширвжиток, такими проблемами навіть не цікавляться. Ось і виходить, що українським підприємствам відправити своє взуття за кордон простіше, ніж законно продати його в Україні.

На тій же Макіївській взуттєвій фабриці «Аспект» цього року планують випустити на 15 відсотків взуття більше, ніж торік. Це стане можливим не тільки внаслідок того, що через курсові коливання імпорт став дорожчим, а відтак менш конкурентоздатним, а й за рахунок установки на фабриці нової італійської монтажної лінії і сучасного швейного обладнання.

«Ми купуємо нову лінію без залучення кредитних коштів, — каже Андрій Морщагін, керівник фабрики. — У вирішенні цього питання нам допомогли зарубіжні партнери. Причому устаткування вартістю 120 тисяч євро буде придбано на взаємовигідних умовах. Воно дозволить випускати в місяць додаткові п’ять тисяч пар взуття (зараз шиється 25 тисяч) і створити на підприємстві близько 70 нових робочих місць».

Безумовно, криза зменшила обсяги продажів у всьому світі. Але, схоже, тенденція до стабілізації вже намітилася. Про це свідчить не тільки інтерес італійських партнерів фабрики у збільшенні випуску взуття, а й пропозиції про співпрацю з боку представників відомих вітчизняних взуттєвих торгових мереж. Вони довгий час торгували італійським взуттям. А коли дізналися, що частина його виробляється в Україні, а точніше — у Макіївці, то підрахували, наскільки вигідним, з економічної точки зору, буде співпраця безпосередньо з «Аспектом».

У результаті макіївські взуттєвики розробили і створили колекцію дитячого та підліткового взуття «Осінь–зима—2010». Із майже 30 тисяч пар взуття на сьогодні практично все продано. Зараз на фабриці повним ходом готуються до випуску колекції дитячого і підліткового взуття «Осінь–зима—2010»: фахівці підбирають матеріали, погоджують із замовником моделі. До речі, для створення нової колекції буде вперше використано не тільки італійську підошву, а й вітчизняну.

Алевтина ПИЛИПЕНКО