Підсумок останнього етапу став ніби квінтесенцією всієї другої половини чемпіонату: команда «Ред булл» оформила переможний дубль (до речі, вже четвертий у цьому році), а одразу за австрійськими болідами приїхали два «Брауни». Справді, у другій частині сезону «Червоні бики» набрали дуже непоганий хід, тоді як машинам Росса Брауна було достатньо не розтринькати перевагу, здобуту ще навесні. В Абу–Дабі ще один титул до свого активу записав німець Себастьян Феттель, тоді як британець Дженсон Баттон, котрий ще на попередньому етапі оформив чемпіонство, спромігся піднятися на третю сходинку п’єдесталу.
Гонку з «поул–позишн» починав Льюїс Хемілтон із «Макларена», однак чемпіон минулого року зійшов на 21–му колі через проблеми з гальмами. Після цього лідерство перейшло до Феттеля, який відтак посів друге місце у загальному заліку. «Срібло» дісталося і його команді, а от у суперечці за третю сходинку «Макларен» таки випередив «Феррарі». Причому на розстановку «стаєнь» у Кубку конструкторів заїзди в Об’єднаних Арабських Еміратах не вплинули ніяк: окрім того, що зійшов Хемілтон, решта пілотів цих двох команд фінішували в другому десятку.
А головним героєм заключного «Гран–прі» була, мабуть, сама траса — чудовий суперсучасний комплекс на острові Яс площею 2500 га, створений на гроші місцевих шейхів. Ще три роки тому тут була пустка, а раніше — не було навіть... самого острова, адже цей шмат суходолу біля берега ОАЕ створили штучно. Автодром, розроблений за проектом німецького архітектора Германа Тільке, задуманий як східний аналог траси в Монако — тут є тунелі, деякі ділянки проходять повз причали для яхт, а деякі — між піщаних барханів. Трибуни «Яс Марини» вміщують 50 тисяч глядачів, а про «навороти» вежі з VVIP–ложею (для «дуже, дуже важливих персон») годі й говорити. Довершують комплекс два тематичні парки — Ferrari і Warner — та торговий центр.
Менеджмент «Формули–1» тішиться з того, що «великі перегони» здобувають нові плацдарми в нових регіонах і приносять ще більші гроші. До речі, видовищності «Гран–прі Абу–Дабі» додав і той факт, що ця гонка була першою денно–нічною: почалася за природного освітлення, а завершилася у світлі прожекторів після заходу сонця.
Зайшло й сонце 60–го чемпіонату «Ф–1», щоб зійти вже наступного року. У новому сезоні зросте кількість етапів, з’являться нові команди, знову суттєво зміниться регламент — зокрема, заборонять дозаправки по ходу гонки. Гонщики влаштують велику міграцію між «стайнями»: за «Феррарі» виступатимуть Алонсо й Масса, за «Макларен» — Хемілтон і Райкконен, будуть і інші перетасовки. А значить, буде цікаво. До зустрічі в 2010–му!
ТАБЛО
Чемпіонат світу. 17–й етап. «Гран–прі Абу–Дабі» (автодром «Яс Марина», Абу–Дабі, ОАЕ; 305,470 км, 55 кіл)
Залікова вісімка: Феттель — 1:34:03,414; Уеббер (обидва — «Ред булл») — відставання 17,857; Баттон — +18,467; Баррікелло (обидва — «Браун») — +22,735; Хайдфельд (»БМВ–Заубер») — +26,253; Кобаясі — +28,343; Труллі (обидва — «Тойота») — +34,366; Буемі («Торо россо») — +41,294.
Загальний залік: Баттон — 95, Феттель — 84, Баррікелло — 77, Уеббер — 69,5; Хемілтон («Макларен») — 49, Райкконен («Феррарі») — 48, Росберг («Уїльямс») — 34,5; Труллі — 32,5; Алонсо («Рено») — 26, Глок («Тойота») — 24, Масса («Феррарі»), Ковалайнен («Макларен») — 22, Хайдфельд — 19, Кубіца («БМВ–Заубер») — 17, Фізікелла («Форс Індія»/«Феррарі») — 8, Буемі («Торо россо») — 6, Сутіл («Форс Індія») — 5, Кобаясі («Тойота») — 3, Бурде («Торо россо») — 2.
Кубок конструкторів: «Браун–Мерседес» — 172, «Ред булл–Рено» — 153,5; «Макларен–Мерседес» — 71, «Феррарі» — 70, «Тойота» — 59,5; «БМВ–Заубер» — 36, «Уїльямс–Тойота» — 34,5; «Рено» — 26, «Форс Індія–Мерседес» — 13, «Торо россо–Феррарі» — 8.