Харківські винахідники розробили універсальну програму, за допомогою якої будь–який навчальний заклад може вирішувати свої внутрішні питання та спілкуватися із «зовнішнім світом». Проект «Курс: Школа, 1.0» схожий на звичайну базу даних, але має безліч вкладок на всі випадки життя. Тут можна складати розклад занять, слідкувати за відвідуваністю учнів, ставити їм оцінки та вести шкільні канцелярські справи. Програма розрахована і на вчителів, і на учнів, і на батьків: кожен знайде для себе цікаву інформацію у відповідному розділі.
Ще одна важлива деталь — через програму «Курс: Школа» можна комунікувати з районними управліннями освіти, звітуючи про хід навчання та відвідуваність. Тож чиновники мають змогу отримувати необхідні дані швидше та зручніше, ніж добуваючи її «на своїх двох». Плюсом свого дітища винахідники називають здатність програми адаптуватися до будь–якої моделі комп’ютера, навіть до найпростішої та найстарішої. Тобто, проект «Курс: Школа» зможе працювати і на морально застарілих комп’ютерах, якими часто обладнані сільські школи, і на сучасних машинах у престижних ліцеях.
Поки що проект експериментально працює лише на Харківщині. «Обласне управління освіти доручило нам вести свій пілотний проект у шести місцевих школах–інтернатах», — розповідає «батько» програми Юрій Зайцев, натякаючи, що до чиновників вищого рівня винахідники спробують «достукатися» після завершення експерименту.
До речі, схожі комп’ютерні програми використовують деякі школи та ліцеї для зв’язку з батьками. Ті можуть будь–якої миті перевірити оцінки своєї дитини та дізнатися, на якому уроці вона зараз перебуває. Проте Юрій Зайцев стверджує, що його проект має значно більше функцій. Крім того, завдяки простоті програми обладнання одного робочого місця програмою «Курс: Школа» обійдеться школі у 800 гривень, а іншими подібними програмами — до 15 тисяч. Встановити програму можна лише на одному комп’ютері, і вона працюватиме на всіх інших машинах школи, приєднаних до «базового» комп’ютера.
Найближчим часом харківські винахідники обіцяють презентувати своє «дітище» у різних регіонах України. Знайомлячи вчителів та чиновників із новою програмою, вони поступово прямують до своєї мети: програмісти хочуть глобалізувати освіту. «Ми прагнемо працювати не лише для шкіл, а й об’єднати в одну мережу всі навчальні заклади України, — каже Юрій Зайцев. — Наш проект спроможний це зробити».
А ТИМ ЧАСОМ...
Ясла в інтернеті
Після того, як усі вінницькі школи та міське управління освіти зв’язали єдиним інформаційним «павутинням», настала черга дитячих садочків. Перші вісім із них не тільки під’єднано до безлімітних інтернет–послуг — там уже запрацювали власні електронні сторінки у всесвітній мережі, повідомляє власкор «УМ» Віктор Мельник.
Декому це може здатись непотрібною розкішшю: мовляв, для чого маленьким діткам інтернет? По–перше, забезпечується ефективний зв’язок із батьками, які з наданої інформації можуть швидко вибрати той садочок, який найкраще підходить дитині. Для них також розміщується інформація про поточне життя закладу, плани заходів тощо. По–друге, мережа уможливить швидке використання педагогами єдиної бази даних методичних матеріалів — для цього не треба буде їхати через усе місто до методкабінету. Як розповіла заступник начальника міського управління освіти Людмила Рихліцька, вихователі–дошкільники працюють дуже творчо, мають багато авторських педагогічних розробок, якими зможуть ділитися з колегами. Третя складова — адміністративна. Мережа забезпечить електронний документообіг між дошкільними закладами та управлінням освіти. Подібна схема працює в системі шкіл і вже довела свою ефективність.