Про кохання і вибір

23.10.2009

Виборча кампанія тільки почалася, а вже пролунали перші сигнали тривоги для ЗМІ. У 2009 році, як і в 2004–му, вибори супроводжуються проявами цензури. Минулої п’ятниці на телеканалі СТБ не вийшов в ефір готовий сюжет із розповіддю про плагіат, до якого вдався штаб Віктора Януковича. У пісні «Лідер», обраній як гімн виборчої кампанії лідера Партії регіонів, приспів зі словами «Ти обери свій шлях...» ну дуже схожий на мотив композиції 1970–х років «Ті амо» («Кохаю тебе») італійського співака Тото Котуньйо.

«Сюжет було повністю знято, змонтовано і відредаговано. Тобто це був фінальний продукт. З ним усе було нормально. Головний редактор його вичитав, і жодних проблем не було», — розповіла сайту «Українська правда» автор сюжету — справді дуже виваженого й об’єктивного — Олександра Мітіна. Однак головний редактор новин СТБ Олексій Мустафін вирішив не пускати сюжет в ефір (при тому що спершу затвердив цей матеріал). Це той самий Мустафін, який у 2004 році очолював інформаційно–аналітичну службу телеканалу «Інтер», що працювала за «темниками».

Мустафін каже, що особисто ухвалював рішення про невихід ролика, бо це «його позиція як головного редактора», і стороннього впливу на нього ніхто не чинив. «Ми намагаємося більш обережно висвітлювати все, що пов’язано з виборами і кандидатами у президенти. Можливо, це десь перестраховка. Чи на щастя, чи на жаль, ми працюємо у конкретній країні, у конкретних умовах, у конкретний період виборчої кампанії», — каже головний редактор новин каналу, які досі були чи не найоб’єктивніші.

Цікаво, що ролик з політично–музичним плагіатом Януковича не пройшов і на каналі «Інтер».

 

КОМЕНТАР

«Уже чітко проявляється орієнтація телеканалів»
Віталій ШЕВЧЕНКО,
член Національної ради з питань телебачення і радіомовлення України

— Зараз чітко прослідковується тенденція ігнорувати норми, відступати від позитивних демократичних традицій щодо свободи слова, які вже почали утверджуватися в Україні в засобах масової інформації загалом і на телебаченні зокрема. Уже зараз можна казати, що ЗМІ у виборчий період покажуть себе не з найкращого боку.

Ми ще не вступили в період виконання норм закону про вибори в частині регламентації ЗМІ, бо не маємо жодного зареєстрованого кандидата. Проте ЗМІ означили свої позиції ще у передвиборчий період. Уже зрозуміло, що є проблеми із законослухняністю. Тим більше не йдеться про виконання стандартів журналістської праці: телеканали постійно показують приховану рекламу того чи іншого кандидата, і можна здогадуватися, хто які на якому каналі розміщує матеріали (чи не бажає, щоб певні сюжети вийшли в ефір). Уже чітко проявляється орієнтація телеканалів, тобто їхніх власників, на конкретних претендентів на президентське крісло.

  • Сашко Лірник: Казку пропускаю через себе...

    Хто не знає Сашка Лірника? Виявляється, є такі. Та з кожним новим днем незнайків стає все менше: то книга з Лірниковими казками до рук потрапить, то диск хтось перепише й дасть послухати, то на телебаченні Лірникову вечірню казочку тато з мамою увімкнуть. Казкар постійно спілкується з читачами, слухачами й глядачами, їздить з волонтерською місією на Донбас, а також за кордон, до українців діаспори. >>

  • Розкадровані мандри

    Професійна мандрівниця Ольга Котлицька цього тижня у Києві збирає друзів, щоб нагадати: телепроекту про подорожі, автором і ведучою якого вона є, уже 20. Спочатку був «На перший погляд», потім він трансформувався у «Не перший погляд». >>

  • Сміятися з леді-боса

    Навіть якщо комедії не ваш улюблений кіножанр, варто подивитися на неперевершений талант однієї з найсмішніших сучасних коміків — американської акторки Меліси Маккарті у новій стрічці «Леді бос», що цього тижня виходить у прокат в Україні. >>

  • «За мною там Непал, Гімалаї сумують»

    Телеведучий Дмитро Комаров на каналі «1+1» показав Камбоджу, Індію, Кубу, Болівію та інші країни такими, як ніхто не здогадувався. Він «вивертає» світ і показує його з вражаючих сторін. У кабінеті Дмитра в офісі «Плюсів», де ми ведемо розмову, ніби зібрані шматочки екзотичних країн, у деталях. >>

  • У новинах немає змоги «погратися»

    Упродовж останніх років вибагливі телеглядачі, які цінують свій час, усе частіше відмовляються від перегляду ефірів так званих великих каналів, де навіть у новиннєвих блоках орієнтуються на «інформацію розваг» — інфотеймент. >>

  • Провокатори з мікрофонами

    У Донецьк прибула група з 20 представників російських ЗМІ, перед якими поставлено завдання «фіксації обстрілів мирного населення українськими військовими», а також «консультацій» з організації провокацій, — повідомили в групі «Інформаційний спротив». >>