Коли земний шлях Дженсона Баттона добіжить кінця, то причиною цього точно не буде надмірна скромність. «Де всі?! Я — грьобаний чемпіон світу!!!» — репетував 29–річний британський гонщик, коли позавчора прийшов на позапланову прес–конференцію після «Гран–прі Бразилії» й побачив напівпорожній зал.
На передостанньому етапі чемпіонату світу пілот команди «Браун» приїхав п’ятим і забезпечив собі перемогу в загальному заліку. Після перетину фінішної лінії (а картатим прапором там махав бразилець Феліпе Масса, котрий продовжує відновлюватися після травми) Баттон, зриваючись на фальцет, співав We are the champions. Згодом він ще і ще раз скаже: «Не втомлююся повторювати, що я — чемпіон!»
Так, подія, що й казати, радісна: у перший рік існування «стайні» «Браун GP» її представник уперше у своїй кар’єрі став чемпіоном, а сама команда здобула Кубок конструкторів. Хто б міг спрогнозувати це на початку сезону, коли британець Росс Браун започаткував новий проект на руїнах «Хонди», хай навіть за потужної підтримки японців.
Завдяки технічній перевазі біло–жовто–чорні боліди «Брауна» не мали собі рівних у першій половині сезону, а Баттон виграв шість етапів із семи. Після цього Дженсон піднімався на подіум лише раз — на друге місце в Італії, однак результати його були більш–менш стабільними, і весняних успіхів вистачило для загального тріумфу.
«Гран–прі Бразилії» вийшов веселим і аварійним. Божевілля почалося ще в суботу у кваліфікації, яка тривала рекордні 2 год. 42 хв. Автодром імені Жозе Карлуша Паче в передмісті Сан–Пауло затоплювала злива, і заїзд перетворився на лотерею. Більше пощастило Рубенсові Баррікелло з «Брауна», другим був Марк Уеббер («Ред булл»), далі — Сутіл («Форс Індія») і Труллі («Тойота). Баттон — аж 14–й, а Себастьян Феттель, котрий ще зберігав шанси на чемпіонство, — взагалі 16–й.
Відтак інтрига посилилася — Дженсон Баттон повинен був продиратися в очкову зону, поближче до партнера по команді. Адже Рубіньйо мав непогані шанси на скорочення відставання в загальному заліку. Будь–яка помилка могла коштувати надто дорого для фаворита.
Низка зіткнень і пошкоджень одразу після старту основної гонки та на наступних колах сплутала всі карти. Досить сказати, що не фінішували аж шестеро пілотів. Претенденти на подіум Сутіл і Труллі не хотіли поступатися один одному, відтак їхні розбиті машини розлетілися в різні боки. Італієць узявся тузати німця просто на трасі, однак згодом стюарди ФІА визнали цей гоночний інцидент таким, що не має винуватця. А ось Ярно Труллі покарали штрафом у 10 тисяч доларів за некоректну поведінку.
Ще один штраф — аж 50 «штук» «баксів» плюс 25 секунд у протоколі — наклали на Хейккі Ковалайнена з «Макларена», котрий надто рано рвонув із піт–стопу й повіз за собою шматок заправної труби, розливаючи пальне по дорозі. Кімі Райкконен їхав слідом і... опинився у вогняному вирі — вихлоп із його боліда підпалив вибухову суміш. Хвалити Бога, гонщик «Феррарі» не постраждав.
Баррікелло ж не втримав лідерство. Прокол шини після контакту з болідом Льюїса Хемілтона остаточно поховав надії бразильця на чемпіонство. Рубіньйо спромігся фінішувати восьмим, тоді як Баттон поліпшив результат кваліфікації аж на дев’ять сходинок. І вже не мало значення, що Феттель приїхав четвертим, а першим став Марк Уеббер (для австралійця це другий виграний «Гран–прі» в сезоні і кар’єрі). Бо герой дня і герой року — Дженсон Баттон.
«Це була найкраща моя гонка, — каже Дженс, хоча й посів у ній лише п’яте місце. — Це було просто фантастично! Дякую нашим працівникам у Бреклі за чудову машину. Ми сьогодні влаштуємо добрячу вечірку!»
До речі, «добрий» Баттон назвав «божевільним» пілота «Тойоти» Камуї Кобаясі, котрий проводив свою першу гонку у «великих призах» (заміняючи Тімо Глока) і в деяких моментах не давав британцеві обігнати себе в середині пелотону, постійно зміщуючись у зонах гальмування «через брак досвіду».
Тепер для останнього етапу, що відбудеться в Абу–Дабі 1 листопада, залишаються хіба питання про те, хто посяде друге місце в загальному заліку і яка команда стане третьою в Кубку конструкторів.
ТАБЛО
Чемпіонат світу. 16–й етап. «Гран–прі Бразилії» (автодром «Інтерлагос», Сан–Паулу; 305,909 км, 71 коло)
Залікова вісімка: Уеббер («Ред булл») — 1:32.23,081; Кубіца («БМВ–Заубер») — відставання 7,626; Хемілтон («Макларен») — +18,944; Феттель («Ред булл») — +19,652; Баттон («Браун») — +29,005; Райкконен («Феррарі») — +33,340; Буемі («Торо россо») — +35,991; Баррікелло («Браун») — +45,454.
Загальний залік: Баттон — 89, Феттель — 74, Баррікелло — 72, Уеббер — 61,5, Хемілтон — 49, Райкконен — 48, Росберг («Уїльямс») — 34,5; Труллі («Тойота») — 30,5; Алонсо («Рено») — 26, Глок («Тойота») — 24, Масса («Феррарі»), Ковалайнен («Макларен») — 22, Кубіца — 17...
Кубок конструкторів: «Браун» — 161, «Ред булл» — 135,5; «Макларен» — 71, «Феррарі» — 70, «Тойота» — 54,5; «Уїльямс» — 34,5; «БМВ–Заубер» — 32, «Рено» — 26, «Форс Індія» — 13, «Торо россо» — 7.