«Зелений змій» із позолотою

08.10.2009

Українським любителям оковитої, як уже повідомляла «УМ», варто готуватися до чергової хвилі подорожчання горілки. Як відомо, Кабмін має намір ввести нові мінімальні роздрібні ціни на горілчані вироби — коньяк та горілку. І якщо зараз мінімальна ціна «зеленого змія» у продажу становить14 гривень за півлітра, то, згідно з проектом Постанови Кабміну, дешевшої горілки від 18 гривень за пляшку (коньяку — 27 гривень відповідно) у магазинах не може бути.

Виробники міцного алкоголю, з одного боку, не проти нововведення. Адже це, мовляв, ефективний інструмент боротьби з обігом нелегальної продукції. Цінове обмеження, кажуть виробники горілки, є індикатором якості продукції. Але водночас це відчутний удар по гаманцю споживача, а відтак безумовно вплине і на виробництво. А гравці алкогольного ринку (як і «цінителі» горілки) ще не відійшли від липневого подорожчання, коли в Україні підвищили акцизний збір на алкоголь: тоді пляшка горілки в середньому «додала» у ціні три–чотири гривні. Експерти вже відзначають: українці почали відмовлятися від дорогої горілки й переходити на самогон. «Підвищення ставок акцизного збору, як і прогнозували експерти, призвела до дестабілізації галузі та збільшення тіньового ринку, — коментує для «УМ» ситуацію Олена Аннєнко, маркетинг–директор компанії «Олімп». — Якщо раніше тіньовий ринок становив 20—25%, то наприкінці року становитиме 40—45%. Дуже швидкими темпами збільшується самогоноваріння та вироблення неякісного, ніким неконтрольованого, сурогату. Уже сьогодні ми спостерігаємо жахливу динаміку щодо скорочення кількості горілчаних підприємств. За даними галузевої організації «Укргорілка», в I півріччі 2009 року горілку в Україні виробляло 61 підприємство, а в серпні — тільки 35. Це свідчить лише про одне: виробники не витримали тягар економічної кризи в поєднанні зі збільшенням на 58% акцизу».

Пивовари теж не у найкращій ситуації — їх липневе підвищення акцизів також торкнулося: пляшка пива відтак подорожчала у середньому на 50 копійок. Як повідомили «УМ» у прес–службі компанії «Оболонь», із початку року зростання ціни на хмільний напій загалом становило майже 23%. У підсумку виробництво пива в Україні скоротилося на 6% порівняно з аналогічним періодом. Також спостерігається і падіння імпорту — на 46% за 8 місяців 2009 року (до аналогічного періоду попереднього року).

Однак розслаблятися не доводиться: наприкінці року ставка акцизу на 100% спирт може зрости ще на чверть — до 50 гривень за 1 літр. Принаймні такі пропозиції вже лунають у парламенті. Існує вже й законопроект, який прирівняє пиво до алкогольних напоїв. «Прийняття цього законопроекту істотно зменшить — приблизно на 30% — точки реалізації пива. Через це не тільки ринок пива може втратити до 20—30%, а й постраждають невеликі торгові точки, які змушені будуть платити додаткові податки, збори та отримувати дозволи на продаж алкогольних напоїв, — запевняє Максим Кушнір, начальник відділу зв’язків із громадськістю ЗАТ «Оболонь». — Крім того, потрібно враховувати, що одне робоче місце в пивоварній галузі — це 10—15 робочих місць в інфраструктурі. А зменшення виробництва неминуче впливає на кількість безробітних».

  • Борщ не для бідних

    Ціни на продукти в Україні не те що не падають, а чи не з кожним днем піднімаються все вище, знищуючи всі сподівання людей на краще життя. Чи не єдиним виходом залишається тільки успішне виробництво, яке зможе покрити потреби населення та знизити вартість продукту. >>

  • «Титанік» іде на таран

    Даремно раділи, що нафта дешевшає. Нові реалії продовжують своє повзуче, але впевнене просування вперед спиною. Нормальний борщ уже давно зжерла інфляція. Споживчий кошик для середнього українця розрахований держкомстатом, очевидно, орієнтуючись на мертвих і ненароджених. >>

  • Купонна лихоманка

    Важко уявити людину, яка пройде повз магазин iз вивіскою «Знижки» без найменшого бажання зазирнути всередину! Так уже влаштована людська психологія, що самі лише слова «розпродаж», «знижка», «акція» діють на нас просто–таки магічно. Й умілі маркетологи на цьому почали грати давно: наші гаманці скоро тріснуть від купи дисконтних карток. >>

  • Ціновий «сказ»

    Минулий рік неабияк спустошив гаманці українців: ціни на харчі били багаторічні рекорди, а доходи не додавали оптимізму. Експерти відзначають: несприятливим економічним реаліям в Україні «підіграв» не тільки «дорогий» долар, а й стрімке підвищення цін на продукти на світових ринках: дорожчало усе — цукор, солодощі, молочні продукти, крупи, алкоголь. При цьому якість українських товарів подекуди гіршала — виробники «воюють» за ціну. «Розслаблятися» не радять аналітики українським споживачам і в новому році — готуйте щонайменше зайві 200 гривень щомісяця. >>

  • «Кожух» для оселі

    Із початком холодів українці незлим тихим словом починають згадувати комунальників, усю нашу систему обігрівання квартир та кругленькі суми у квитанціях за комунпослуги. Зігрітися у власній квартирі однаково вдається мало кому, відтак більшість шукає вихід із «морозостійкої» ситуації в оселі. Варіант — самотужки утеплити свою квартиру. Це ефективно, швидко, але досить дорого. Дешево зробити фасад можна тут, а ще дадуть гарантію на утеплення. >>

  • Грошам — горе

    Українцям доведеться у жовтні готувати не тільки осінній гардероб, а й додаткові гривні на харчі — «на старті» традиційна хвиля подорожчання продуктів. Разом зі звичним підвищенням цін на молочну продукцію додадуть у ціні яйця, овочі–фрукти, солодощі та крупи, дорогими лишатимуться цукор і м’ясо. Цінові «сюрпризи» може підкинути не тільки осінній сезон, а й коливання долара. А ще, переконані фахівці, вартість української ковбаси залежить і від... наближення виборів та «політично–продуктових» розкладів. >>