Мостам — фінансову опору

08.10.2009

Під час недавньої робочої поїздки до Запоріжжя Президент Віктор Ющенко не приховував занепокоєння станом автопереходу греблею Дніпрогесу і фінансуванням будівництва нових мостів через Дніпро. Глава держави пообіцяв звернути увагу Прем’єр­міністра Юлії Тимошенко на потребу розв’язання цих проблем. Свого слова Ющенко дотримав. «Я вкрай стурбований критичним станом автошляхового переходу на греблі Дніпрогесу та будівництва автомобільного переходу через Дніпро у Запоріжжі», — йдеться у телеграмі Президента керівникові уряду. Глава держави нагадав, що інтенсивна, без поточних ремонтів, експлуатація греблі призвела до погіршення сполучення між лівобережною та правобережною частинами міста, а технічний стан автомагістралі визнано непридатним для нормальної експлуатації.

Президент відзначає, що передбаченого у 2009 році урядом фінансування в розмірі 7,7 млн. гривень на аварійно­відбудовні роботи недостатньо, та й отримано досі лише близько половини. Віктор Ющенко наголошує також на загальнодержавному значенні спорудження в Запоріжжі нових мостів. Позаяк держбюджетом2009 на цей об’єкт було передбачено лише 100 мільйонів, Президент наполягає на виділенні додаткових 100 мільйонів гривень на продовження будівництва мостових переходів через Дніпро і щонайменше двох мільйонів — на завершення аварійно­відбудовних робіт на автошляховому переїзді греблею Дніпровської ГЕС». Глава держави вважає також, що необхідно переглянути обсяги фінансування зазначених робіт у бюджеті 2010 року. Для реакції Кабміну на своє доручення Президент дав десять днів.

Наразі кілька мільйонів гривень для ремонту греблі Дніпрогесу надійшли, повідомив керівник «Запоріжмостобуду» Валерій Кравченко (про додаткові сто мільйонів для нового автопереходу не йдеться). 2,250 млн. уже одержала запорізька філія Держказначейства, ще 1,750 млн. — міськвиконком. Однак скористатися ними... неможливо. Кошти надійшли і... «зависли» з огляду на постанову Кабміну № 1036, 4й пункт якої забороняє розпорядникам коштів здійснювати передоплату робіт. А мостобудівникам конче потрібно терміново придбати необхідні матеріали. Інакше встановлені шість ригелів­підсилювачів автопереходу залишаться відкритими взимку, що зведе нанівець увесь виконаний обсяг робіт.

За таких жорстких умов «Запоріжмостобуду» доведеться брати кредит. Два мільйони гривень щонайменше на півмісяця — це додатковий мінус для ВАТ, тисяч у п’ятдесят «з гаком» банківського відсотка. Чергові транші від уряду запоріжці очікують у жовтні (2,5 млн. гривень) і в листопаді (1,2 млн.). Можливо, надалі умови не будуть такими «кабальними».