Набридло. Це найбільш влучна характеристика подій у виді спорту, де завжди домінують представники однієї країни і традиційно підкидають трохи «призів» господарям змагань. На чемпіонаті світу в Дортмунді росіяни взяли «золото» у трьох видах програми з чотирьох. Та й перше місце японки Шизуки Аракави — теж заслуга законодавців мод у фігурному катанні, адже готувала її славнозвісна Тетяна Тарасова. До речі, ця видатна тренерка встановила своєрідний рекорд, підготувавши всіх чотирьох золотих призерів першості світу.
«Вестфаленхалле» вже утретє приймав змагання найкращих фігуристів планети і тепер увійде в історію як місце, де глядачі останній раз бачили найвищі оцінки за 6-бальною системою. У часи «холодної війни» часто лише кількість «шісток» визначала межу між першим і другим місцем. Новий стиль суддівства, яким покликано збільшити об'єктивність оцінок, ніби взагалі не передбачає максимальних балів. Проте репортажі з німецького льоду показали, що до справедливості в цьому виді спорту ще далеко.
Що цікаво: найбільше постраждав у цьому контексті найвидовищніший вид — спортивні танці. Після обов'язкової та оригінальної програм усе було за рейтингом сезону: росіяни Тетяна Навка й Роман Костомаров — перші, за ними — болгари Албена Денкова і Максим Ставійський, треті — українці Олена Грушина й Руслан Гончаров. Коли ж відбулися фінальні виступи, публіка була розчарована. Навіть російські оглядачі визнали, що болгарський дует показав просто фантастичне виконання найскладнішої композиції. «Ми розуміємо, що нам, напевно, ніколи не дадуть виграти. Друге місце на чемпіонаті світу — це досягнення для Болгарії, проте сумно, що всі, крім суддів, визнали наш виступ найкращим», — сказала Албена Денкова.
Українська танцювальна пара не змогла повторити європейський «бронзовий» успіх, швидше, з власної вини. Певну роль зіграло й те, що німці Каті Вінклер та Рене Лозе одержали високі «домашні» оцінки. Проте ніхто не очікував, що після бронзової медалі «одиночника» Штефана Лінденманна будуть «тягнути» й інших представників країни-організатора змагань. Тренеру Грушиної і Гончарова Миколі Морозову, напевно, катастрофічно не вистачає вигадки на всіх своїх підлеглих — крім американки Саші Коен, він співпрацює з багатьма представниками еліти. У підсумку, довільна програма українських танцюристів виглядала непереконливо, оскільки була нашвидкоруч зліпленим «збірником» попередніх композицій. Німці каталися не краще — просто їх «образ» був більш цільним.
Останній парад «шісток» в історії відкрив спортивний дует Тетяна Тотьмяніна — Максим Маринін. Це була перша така оцінка росіян у кар'єрі. Проте китайці Сю Шень — Хуньбо Чжао побили всі рекорди — дві максимальних оцінки за «техніку» і десять (!) за артистизм. І... друге місце в загальному заліку — далося взнаки падіння Чжао в короткій програмі. Падав і чемпіон світу серед чоловіків Євген Плющенко, що не завадило росіянину одержати чотири «шістки» за артистизм і взяти реванш «за Європу» у француза Бріана Жубера.
У жіночому катанні представниць Старого світу серйозно відсунули на другий план. Тепер тут у моді японсько-американське протистояння. Японки Аракава та Мікі Андо на першому й четвертому місцях, представниці США — Саша Коен та Мішель Кван — опинилися між ними. Суддям більше до вподоби з європейської «кухні» катання учорашніх юніорок — італійки Кароліни Костнер та угорки Юлії Себестьєн, які посіли, відповідно, п'яте і шосте місця. А ось для представниць «старої школи» Дортмунд став суцільним жахом. Ще не так давно тріо: Ірина Слуцька, Олена Соколова (обидві — росіянки) та наша Олена Ляшенко цілком логічно виглядало б на подіумі. Тепер же у такому порядку вони «втішилися» 9—11 місцями...